ההבזק המסתורי והטיוח האמריקאי: מחקר חדש של המגזין "פוריין פוליסי" חושף כי ישראל ערכה ניסוי גרעיני היום לפני 40 שנה בדרום האוקיינוס האטלנטי, אולם הממשל הנשיא קרטר החליט להסתיר את המידע הזה כדי לא לפגוע בהסכם השלום בין ישראל למצרים.

על פי הדיווח במגזין היוקרתי, לוויין אמריקאי, הנקרא "ולה 6911", שתפקידו לזהות ניסויים גרעיניים בכדור הארץ, קלט הבזק דרומית לדרום אפריקה. לאנשי הצוות בבסיס חיל האוויר "פטריק" בפלורידה מהות ההבזק הייתה ברורה: פיצוץ גרעיני. הם העבירו את הדיווח מעלה בשרשרת הפיקוד, והנשיא קרטר כינס ישיבת חירום בחדר המצב של הבית הלבן כבר למחרת. 
השאלה הייתה מי ביצע את הניסוי ולנגד הממשל האמריקאי עמדו שתי אפשרויות: דרום אפריקה וישראל. באותה תקופה הייתה ישראל אחת המדינות היחידות שקיימה יחסים עם משטר האפרטהייד והיו להן יחסים ביטחוניים חשאיים. הנשיא קרטר כתב ביומנו ב-22 בספטמבר 1979 כי "יש אינדיקציה לפיצוץ גרעיני באזור דרום אפריקה. ככל הנראה הוא בוצע ע"י דרום אפריקה, ישראל באמצעות ספינה בים, או כלום". 

תוכנית הגרעין הדרום אפריקאית לא הייתה מתקדמת מספיק, מה שלמעשה השאיר אפשרות אחת בלבד: ישראל קיימה את הניסוי הגרעיני. העובדה שהגילוי אירע קצת יותר משנה לפני הבחירות לנשיאות, גרמה לקרטר לאנשיו רצות לקבור את המידע הזה ולחפש סיבות אחרות להבזק. 
יועצו המדעי של הנשיא, פרנק פרס, זימן פאנל של מדענים על מנת לבחון את ממצאי הלוויין. אחרי שלוש פגישות בלבד, פרסמו המדענים, בהם חתן פרס נובל, במאי 1980, דוח, שממצאיו העלו כי ככל הנראה לא מדובר בפיצוץ גרעיני.
הדוח אפשר לממשל קרטר לסגור את הסיפור ולא ליישם את החוק האמריקאי כלפי מדינות שביצעו ניסויים גרעיניים לאחר 1977. גם הממשלים שאחריו, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, המשיכו להסתיר את המידע הזה.