על רקע הודעת מפלגת ישראל ביתנו לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי לא תמליץ על אף מועמד להקמת הממשלה, אמר הערב (ראשון) ח"כ אביגדור ליברמן כי ייפגש עם יו"ר כחול לבן בני גנץ מחר. "היום בערב התקשר אליי בני גנץ ולבקשתו נקבעה פגישה למחר אחר הצהריים בתל אביב", כתב ליברמן בטוויטר. 

ח"כ עודד פורר, שעמד בראש המשלחת לבית הנשיא, אמר לאחר הפגישה עם ריבלין כי "מאחר ואף אחד מהצדדים לא מחויב להקמת ממשלה ליברלית רחבה אז אנחנו לא מוצאים כרגע לנכון להמליץ על אף אחד מהמועמדים שמנסים להקים ממשלה צרה, תוך שהם נכנעים לדרישות. הנשיא לא כל כך שמח מכך. הרשימה המשותפת יכולה להקים ממשלה ברמאללה, בוודאי שלא נוכל לשתף איתם פעולה בשום מקרה. אנחנו רואים שותפות בממשלה שתורכב מהליכוד, ישראל ביתנו וכחול לבן".
מוקדם יותר בישר יו"ר המפלגה בישיבת סיעת ישראל ביתנו על הכרעתו. "כל התחייבויות שלנו לבוחר הם התחייבויות ברזל", אמר ליברמן והסביר מדוע לא יוכל להמליץ מי מהמועמדים: "הליכוד ונתניהו החליטו לסגור גוש עם החרדים, ולכן נתניהו לא יכול להיות המומלץ שלנו. גנץ משמר את האופציה להקים ממשלה עם החרדים ועם הרשימה המשותפת. החרדים אינם אויבנו, הם יריבנו הפוליטיים". 
כאן עבר ליברמן לתקוף בחריפות את הרשימה המשותפת: "המשותפת הם האוייבים. חד משמעית יש בתוך כנסת ישראל מפלגה שמנסה להרוס אותנו מבפנים, מקומם ברמאללה ולא בכנסת ישראל. איפה שהם יהיו אנחנו נהיה בצד השני. מי שבוודאי זוכר את איימן עודה שהחרים את הלוויה של שמעון פרס אבל באותו שבוע עלה לקברו של עראפת פעמיים"."כחול לבן יוצאים מגדרם בכדי לשמר גם את החרדים וגם את הרשימה המשותפת", הוא מתח ביקורת על גנץ ואנשיו. "במקום לחזק ולגבות את המתונים, אנחנו כל הזמן מנסים לרצות את הקיצוניים, המשותפת הם אנשים הקיצוניים ביותר בחברה הערבית. הם פועלים באופן אובססיבי ועקבי כדי להרוס את החברה הישראלית מבפנים".

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם המחנה הדמוקרטי לא באה בחשבון


כאמור גם נתניהו לא נשאר נקי מביקורת. "איזה קשר יש לבלוק הימין לימין? השרה ללא תרבות? המשיחים? החרדים? זה גוש חרדי-משיחי", אמר. הוא גם פסל ישיבה בקואליציה עם המחנה הדמוקרטי: "מרצ (הטעות במקור-א"ב) היא לא פרטנר לקואליציה. יש הבדל מהותי בינינו לבינם בכל הנושאים. אי אפשר לרבע את המעגל, הפערים גדולים מדי. אם תהיה ממשלה עם מרצ נעדיף לשבת באופוזציה".



"לכן ההמלצה שלנו לנשיא תהיה מאוד פשוטה: אנחנו לא ממליצים על אף אחד", אמר השר לשעבר. "אנחנו לא מעלים שום קשיים מלאכותיים. כל הדרישות שלנו, כולן הופיעו במסגרת מערכת הבחירות, עשרת הדיברות בנושאי דת ומדינה, כלכלה, ביטחון - פרסמנו הכל, אפשר למצוא את הכל באינטרנט". לדבריו, "אנחנו נמתין להתפתחויות, הדרך היחידה לצאת ממבוי סתום זה להקים ממשלת אחדות רחבה".



"שניהם אמרו שהם מבינים שזה הצורך הלאומי", אמר ליברמן על נתניהו וגנץ, "זה רצון הבוחר. אבל הם רוצים להפיל את הכל בגלל ויכוח מי ראשון ומי שני. אני מקווה שהנשיא יקח הובלה. אני מאוד סומך על נשיא המדינה שהוא ידע להכניס את שני האנשים האלה למקום הנכון ומבחינתי שיזרקו מטבע או שילכו מכות. זה לא משנה. מה שחשוב זה להרכיב ממשלה". ליברמן הוסיף כי "אני לא מתואם עם אף אחד. אנחנו נדבר בצורה ברורה וגלויה. זה כבוד גדול לשרת את העם גם מהאופוזיציה".