1000 חברי האקדמיה הישראלית לקולנוע ומוזיקה בחרו אמש את ב"ימים נוראים" של הבמאי ירון זילברמן כסרט העלילתי הטוב ביותר לשנת 2019 בטקס פרסי "אופיר" המסורתי. הסרט המנצח יהיה נציגה של ישראל בתחרות האוסקר האמריקאית בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר. ערן נעים זכה בקטגוריית השחקן הטוב ביותר על משחקו בסרט "עיניים שלי", ולירון בן שלוש זכתה בקטגוריית השחקנית הראשית הטובה ביותר על תפקידה ב"אשה עובדת".  
 
הטקס שהצדיע לסרטי הקאלט הישראליים, ונתן מקום של כבוד לשחקנים בסרטים שנשזרו בתרבות הקולנועית הישראלית. ניצה שאול ומיקי קם, ששיחקו יחד ב"גבעת חלפון אינה עונה", הגישו את פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר להדס בן ארויה על משחקה בסרט "קצפת ודובדבנים". דן תורן, דליה שימקו ושרון אלכסנדר מהסרט "אחד משלנו", הגישו את פרס הצילום לשי גולדמן על עבודתו ב"מילים נרדפות". 

יהודה ברקן ואורי שמיר הידוע כעו"ד קוגלר ששניהם שיחקו בסרט "אבא גנוב", הגישו את הפרס על התסריט הטוב ביותר לסאמח זועבי על כתיבת "תל אביב על האש". חנה אזולאי הספרי ואביגיל אריאלי מהסרט "חולה אהבה בשיכון ג'" העניקו את פרס השחקן הראשי הטוב ביותר לערן נעים, וענת עצמון ומאיר סוויסה "דיזינגוף 99" הגישו את פרס הבימוי הטוב ביותר לירון שני על "עיניים שלי". 
 
מנחי הטקס יובל שרף וצחי הלוי העניקו את פרס שחקן המשנה הטוב ביותר לבמאי דובר קוסאשווילי על משחקו ב"קצפת ודובדבנים". פרס מפעל חיים הוענק לבימאית מיכל בת אדם, ופרס על הישגים מקצועיים ניתן למבקר ולמרצה לקולנוע, נחמן אינגבר.