אם בנימין נתניהו היה נמנה עם בעלי התפקידים הבכירים בבית הלבן הוא היה היום במשבצת של המיועדים לפיטורים, להדחה ולסילוק. הנשיא דונלד טראמפ שונא, סליחה מתעב לוזרים. במיוחד אלה שנהנו מיחס מיוחד מצדו, שהוא טיפח וגידל. אחרי שני כישלונות רצופים להשיג רוב להרכבת ממשלה, בנימין נתניהו מסווג בעיני טראמפ כהשקעה שגויה, מאכזבת וכפוית טובה. בדיוק מה שהוא כל כך לא אוהב.



הנשיא טראמפ לא יכול להדיח את נתניהו. אבל שיהיה ברור, בבית הלבן נתניהו כבר לא מיוחס, כבר לא הידיד הגדול. טראמפ גילה פתאום שבמדינת ישראל מתגורר וחי עם. תגובתו לתוצאות הבחירות היו, אני ידיד של העם בישראל. נתניהו יוק. אצל טראמפ לוקח זמן עד שהוא מדיח ומסלק. שר החוץ לשעבר טילרסון, שר ההגנה מתיס, ראש צוות הבית הלבן ג'ון קלי - היו במשך חודשים במעמד של סר חינם ומועמדים לפיטורים והדחה, עד שסולקו.



היועץ לשעבר לענייני בטחון ג'ון בולטון, היה ברשימת המודחים הצפויים מאז טיפולו הכושל והמביש במשבר עם וונצואלה לפני חודשים. הוא סולק רק לפני שבועיים. גם כלפי בנימין נתניהו הנשיא טראמפ ימתין לרגע הנכון מבחינתו עד לציוץ, 'נתניהו, עזוב אותי. אתה אכזבה'. נתתי לך, את השגרירות בירושלים, תמכתי בסיפוח רמת הגולן, דאגתי להגנה גורפת ואגרסיבית לישראל בזירת האו"ם, שמעתי להצעותיך בתגובות נגד איראן.



ג'ון בולטון. קרדיט: רויטרס



ואיך אתה גומל לי? בשני כישלונות צורבים בבחירות אחד אחרי השני? ואתה עוד מעז להתפאר בידידות שלך איתי? גם עתיד וגורל תוכנית השלום, עסקת המאה, מרגיזים את הנשיא טראמפ. היה הגיוני להמתין עד אחרי הבחירות כדי לפרסם את התוכנית. אבל פעמיים אחרי? ואלו פנים יש ל"אחרי"? ומה עכשיו, מחכים למה? התוכנית מעלה אבק.



שמות כמו נפתלי בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ' לא אומרים לנשיא טראמפ כלום. אין לו שבריר של מושג מי מהם וזה גם לא מעניין אותו. אבל כפי הנראה שג'ארד קושנר או ג'ייסון גרינבלט או אחד ממקורביו הסבירו לו שעם פוליטיקאים כאלה בקואליציה שנתניהו כל כך משתוקק להקים, לתוכנית השלום אין שום


סיכוי להתקבל.



בכירים יהודים בניו יורק מדווחים, שהנשיא, שהתחיל כבר את הקמפיין שלו לבחירות לנשיאות 2020, גם הגיע למסקנה שכדאי להתחיל במאמץ מיוחד לחדור למאגר הקולות היהודיים המזוהים כליברלים שהם הרוב בקהילה, ושהצביעו עד כה למועמד דמוקרטי לנשיאות. היהודים האלה אינם אוהבים את בנימין נתניהו, וזאת לשון המעטה.



התרחקות מוצהרת מנתניהו, סימני התנתקות ואותות התנכרות כלפי נתניהו יעזרו לנתב לטראמפ מסלול ללבותיהם. גם אם יכהן כראש הממשלה הבאה והאיש שלו בוושיגנטון רון דרמר יסחוט מהבית הלבן ביקור ופגישה עם טראמפ – בנימין נתניהו כבר לא מה שהיה בעיני הנשיא טראמפ. הנשיא מאוד לא אוהב השקעות שהניבו לו הפסדים ובושות. זהו בעיניו מהיום בנימין נתניהו.