שנת הלימודים נפתחה לפני שלושה שבועות לרווחת ושמחת ההורים, אך מי ששמחתן מהולה בחששות הן הגננות והמטפלות, שבמהלך חודשי הקיץ ספגו אש מההורים בשל חשיפת מקרי התעללות בילדים ובפעוטות על ידי צוותים חינוכיים בגנים ובמעונות.
 
אותן נשות חינוך חשות תחת מתקפה, ובשיחה עם "מעריב" הן מדגישות כי מספר מקרים אינם מעידים על הכלל, וכי בשטח קיימים צוותים רבים שעבודה זו היא שליחות עבורם. עדנה יהושוע, גננת בצהרון בתוכנית ניצנים ונציגת ועד הצהרונים בירושלים בכוח לעובדים, אמרה: "המקרים האלה הכתימו את כולנו. לא כולנו מפלצות, אנחנו נותנות את הנשמה בעבודה - וזו לא עבודה פשוטה. אנחנו מודאגות מכל מה שקורה עכשיו, וחרדות שההורים יפרשו סיטואציות בצורה לא נכונה ושנמצא את עצמנו בחקירה במשטרה". 
 
לדברי יהושוע מדובר במקרים שכבר התרחשו בשטח. "אני מכירה גננות שההורים התלוננו עליהן במשטרה בשנה שעברה על לא עוול בכפן ועד עכשיו לא יכולות לחזור לעבוד. המון גננות נכנסו לסטרס ומדברות על נשירה ממערכת החינוך. רבות מהן קורסות, כי אין תמיכה ואין שום הגנה. מי ששולט במערכת החינוך הם ההורים, והמילה האחרונה שלהם. איך אוכל לעבוד בצורה כזו שלא בוטחים בי? לפעמים מרימים בגן את הקול, אבל עכשיו יש גננות שפוחדות לעשות את זה, מפחדות לחנך. לבי עם ההורים, אבל לא כל הגננות מפלצות".
 

ש', גננת בגן חובה עם ניסיון בתחום החינוך של כ־15 שנים, מוסיפה: "גננות מפחדות לתפקד בתוך הגן, וזה עצוב. יש הורים שמכניסים עם הילדים מכשירי הקלטה ומצלמות – זה מטורף. עם כל זה שיש בעיות של אלימות, אני בטוחה שמדובר במעט מקרים. יש הורים שאומרים לגננת 'אם אשמע מהילד שהוא לא קיבל מה שהוא רצה, את גמורה במערכת'. הגיבוי של המערכת קלוקל. היא עסוקה במה שההורים רוצים, לא במה שהילד באמת צריך".
 
ממשרד החינוך נמסר: "עובדות ההוראה בגני הילדים הן הלב החם של מערכת החינוך בישראל. הן עושות עבודת קודש, מעניקות לילדים הרכים כלים ראשונים לחיים, ומשרד החינוך מחזק את ידיהן. יוזכר שלצוותי ההוראה בגנים יש מעטפת תומכת בדמות המפקחת, פסיכולוגית, יועצת, מדריכה וגננת מובילה, וככל שישנם אירועים נקודתיים, אנא העבירו אלינו פרטים – כדי שהאגף לחינוך קדם־יסודי יטפל בהם באופן מיידי".