פגישת ארבע העיניים בין גנץ לנתניהו: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ נפגשו הערב (שני) עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בלשכתו, זאת לאחר סיום ההתייעצויות עם חברי הסיעות, שבתומן, המליצו בפני נשיא המדינה 55 חברי כנסת על נתניהו, לעומתם 54 חברי כנסת המליצו על גנץ, ואילו 11 חברי כנסת ביקשו שלא להמליץ על איש. מבית הנשיא נמסר כשעה לאחר תחילת הפגישה, כי הנשיא יצא מהפגישה המשולשת ונתניהו וגנץ המשיכו לקיימה בארבע עיניים. בסיום הפגישה כתב גנץ לחברי סיעתו: "כפי שאתם יודעים, פגשתי הערב את ראש הממשלה לבקשת הנשיא במעונו. בפגישה דובר רבות על אחדות (מזכיר שזו תפיסתינו מיום הקמתנו). הבהרתי לו שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו. הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, עקרונותינו, או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו. מחר יפגשו לשיח ראשוני ראשי הצוותים של הליכוד וכחול לבן בלבד".



עוד קודם לכן יצאה הודעה משותפת מטעם גנץ ונתניהו: "בעקבות פנייתו של הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתיניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ, שוחחו בניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל וסיכמו כי ראשי הצוותים של שתי המפלגות יפגשו מחר. הנשיא הזמין את השניים לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו. ראש הממשלה בנימין נתיניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ הודו לנשיא על התפקיד החשוב אותו הוא ממלא בעת הזו".



לאחר מכן נתניהו עדכן טלפונית את ראשי בלוק המחנה הלאומי והדגיש כי הפגישה הייתה עניינית. נתניהו אמר לראשי הבלוק כי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, ופועל בשמו: "אני מחוייב למה שהבטחתי לכם", אמר. 



הנשיא אמר לאחר צאתו מהפגישה: "צעדנו הערב צעד משמעותי, וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים". בפגישתם הבהיר הנשיא לשניים כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה ועל כן מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד. 

בנימין נתניהו. צילום: AFP
 
הנשיא אמר עוד כי בעיניו המצב הנוכחי בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל, וביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שלפתחינו. עוד אמר הנשיא לשניים כי "העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות". ריבלין הוסיף עוד: "ממשלה משותפת ושיוויונית אפשרית, היא יכולה וצריכה לבטא קולות שונים ומגוונים בחברה. בהתאם למוסכם בין משתתפי הפגישה לא יפורטו בשלב זה תוכן השיחה והחלופות האפשריות שעלו בה".

גנץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נפגשו קודם לכן בתל אביב. לאחר הפגישה כתב ליברמן בפייסבוק כי הוויכוח נסוב כעת סביב השאלה מי יכהן ראשון כראש ממשלה בממשלת האחדות. "לשמחתי שתי המפלגות הגדולות הפנימו שצו השעה מחייב הקמת ממשלת אחדות עם רוטציה על ראשות הממשלה. כל הוויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון ומי שני. אני מקווה שהנשיא ריבלין יצליח לגשר בין הצדדים ותתקבל החלטה בסוגיה. "ישראל ביתנו" תשמח להצטרף לממשלת אחדות לאומית עם "הליכוד" ו"כחול לבן", אבל לא נהיה חלק מממשלה שבה ישבו החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת או המחנה הדמוקרטי", כתב ליברמן.  
 
עוד הוסיף ליברמן: "רשימת הדרישות שלנו לא השתנתה ולא נוספו לה דברים חדשים. במידה ויפתח מו"מ קואליציוני נדרוש את אותם הסעיפים שהבטחנו לבוחרים במהלך קמפיין הבחירות. אני מציע לא להתייחס לפרשנויות ולא לנסות לחפש מתחת לפנס. כל מה שנכתב בעשרת הדיברות של "ישראל ביתנו" בנושאי דת ומדינה, ביטחון וכלכלה נמצא גם באתר המפלגה וגם פורסם באמצעי התקשורת, לא פעם, במהלך קמפיין הבחירות".