המגעים לאחדות: בכפר המכביה התקיימה היום (שלישי) הפגישה הראשונה של צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, זאת בהמשך למפגש בין בנימין נתניהו לבני גנץ, אמש בבית הנשיא. בראש הצוות של מפלגת השלטון עומד השר יריב לוין, ואילו בראש זה של כחול לבן עומד עו"ד יורם טורבוביץ'. השר לוין אמר לפני הפגישה כי "יש הרבה עבודה ויש הרבה מה לעשות. זה לא תלוי רק בנו, יש גם את הצד השני". 



הנציג מטעם כחול לבן, יורם טורבוביץ׳, ביקש להדגיש כי מבחינתו, השר לוין מייצג את ראש הממשלה והליכוד, ואילו השר לוין הדגיש כי הוא מייצג את כל 55 חברי גוש הימין. השניים סיכמו כי יעדכנו את ראש הממשלה ואת יו"ר כחול לבן בתוכן הפגישה, ולאחר מכן יחליטו על המשך המגעים ועל צעדים נוספים. גורם במפלגת כחול לבן אחרי הפגישה אמר ל"מעריב": "אחרי הפגישה בין יריב לוין לבין יורם טרובוביץ', אפשר לומר כי הליך המשא ומתן בין שתי המפלגות לא פוצץ, אך גם לא התקדם".

יו"ר מפלגת ימינה התייחסה למו"מ הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן ואמרה: "מאחלת בהצלחה לנתניהו וגנץ בפגישתם מחר אצל הנשיא.  נתניהו עדכן את ראשי מפלגות הימין על השיחות,  אנו ראשי מפלגות הימין דברנו ביננו ואנו דבקים ומאמינים באחדות הימין כגוש אחד של 55 חברי כנסת וסומכים על רה"מ שיעמוד בהתחייבות שלו כלפי מפלגות הימין".

הדיונים באים על רקע עקיצות הדדיות של בכירים בשתי המפלגות. גורמים בכחול לבן תקפו הבוקר את רה"מ נתניהו ואמרו כי בפגישה עם גנץ הוא כלל לא התעקש להביא עמו לממשלה את מפלגת ימינה והמפלגות החרדיות. "יש הבדל גדול בין מה שנתניהו מוציא החוצה לתקשורת על כך שהוא מנהל משא ומתן בשם כל 55 חברי הכנסת של גוש הימין לבין מה שהיה בחדר הסגור שבו הוא דיבר רק בשם הליכוד. לא מגיעים לממשלת אחדות 55 מול 33. נתניהו לא התעקש על הבלוק כי הוא מבין מצוין שכך אי אפשר להגיע לאחדות. המשא ומתן הוא קודם כל בין שתי המפלגות הגדולות, כחול לבן והליכוד, ורק אחר כך אפשר יהיה להוסיף מפלגות קטנות משני הצדדים. מאוד ייתכן שההצהרות של נתניהו לאחר הפגישה נועדו להשיג שקט בתוך הגוש שלו", אמרו בכחול לבן.



לדברי אותו גורם, "העובדה היא שנתניהו הורה לנציגו במשא ומתן, השר יריב לוין, להיפגש היום עם נציג כחול לבן". בכחול לבן אמרו עוד כי המשא ומתן שחיפתח היום יהיה בנושאים מהותיים: "הדיון לא יהיה על מי ראש ממשלה ראשון ומי שני אלא על נושאים מהותיים כמו קווי היסוד של הממשלה, נושאי דת ומדינה ושלטון ה חוק. הכוונה להתחיל לדבר תכלס. הכוונה היא קודם כל לסגור הסכם בין שתי המפלגות הגדולות שמייצגות את רוב העם ומשם נוכל להמשיך גם עם המפלגות הקטנות. כשנתניהו נכנס לחדר הוא דיבר על אחדות ואין לנו שום סיבה לפקפק בכוונותיו. אנחנו בכחול לבן מדברים על רצוננו באחדות לאורך כל הקמפיין. לא התהפכנו פתאום". מקור המעורה בפרטי המשא ומתן הוסיף כי "נתניהו לא דיבר בפגישה על החרדים או על ימינה. רק על הליכוד".

גורם נוסף בכחול לבן לא נותן למשא ומתן הרבה סיכויים. בדברים שאמר למעריב גורם במפלגה נטען כי נתניהו כבר החליט ללכת לבחירות נוספות. "נתניהו החליט כבר ללכת לבחירות. הוא יעשה הכל בשביל זה", אמר הגורם, "צריך להבין שהוא התחיל את מערכת הבחירות ומנסה לגרום לזה להיראות כאילו הוא ובני גנץ בסך הכל רבו על השאלה מי ראשון ברוטציה. זה לא המצב. אף אחד לא בדיון הזה. אותנו מעניין לעשות שינוי. לא עשינו את כל הדרך הזו בשביל לשבת בממשלת שיתוק אלא כדי שיהיו פה נישואין אזרחיים ולימודי מתמטיקה ואנגלית וביטול חוק המרכולים ומתווה הכותל וממשלה שבה לאף אחד אין כתבי אישום ולא מחלקת מיליארדים שוחד פוליטי. נתניהו אפילו לא מסוגל להבין את זה כי הוא בשלב בחייו שהכל נראה לו משחק פוליטי. בקיצור, אם הליכוד לא ישלח אותו הביתה, יהיו עוד בחירות". 



מהליכוד נמסר בתגובה כי "הליכוד שב ומבהיר, כפי שראש הממשלה אמר לנשיא ריבלין וליו״ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, בפגישתם אמש, השר ריב לוין ייצג במו"מ מול נציג כחול לבן את כלל מפלגות גוש הימין ולא רק את הליכוד. התדרוכים הכוזבים בתקשורת מטרתם לזרוע פירוד במחנה הימין ולהכשיל את המאמצים להקמת ממשלת האחדות".



מחר יקבל הנשיא את התוצאות הרשמיות של הבחירות מידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השוםט חנן מלצר. בערב הוא יארח את ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן לארוחת ערב, זאת על מנת להמשיך לנסות לשכנע את השניים להקים ממשלת אחדות.