כשמגיעים לגיל השלישי, הכל נראה אחרת. ברוך השם, אנחנו בריאים ולא זקוקים למטפלים. העיקר הבריאות. אני ובעלי מורים בגמלאות ואיננו חיים על קצבת המוסד לביטוח לאומי. יש לנו גם פנסיה, כך שאנחנו חיים בכבוד ואין לנו תלונות.

עם זאת, מחשבותיי עם כלל ציבור האזרחים הוותיקים, הצריכים ליהנות מהנחה גבוהה יותר במסי העירייה. חייבים לחשוב על אלו שאין להם פנסיה וחיים רק על קצבת הביטוח הלאומי. הם צריכים לקבל יותר סיוע.

שירותי הבריאות זמינים מאוד עבורי, בניגוד למי שמתגוררים באזורים רחוקים ומבודדים. סניף קופת החולים מצוי במרחק הליכה מביתי, ולשמחתי אין לי בעיית נגישות. השירות הרפואי שאני מקבלת בהחלט מספק.

ובכל זאת, היה נכון יותר שרופאי המשפחה בקופות החולים ייקחו יותר על עצמם בכל הקשור לענייני המבוגרים. מי שחלילה חולה, זוכה לטיפול - אבל בגילים מבוגרים חשוב גם להגביר את המעקב אחר מצבם של המטופלים הוותיקים.

קופות החולים צריכות ליזום בדיקות תקופתיות לאזרחים ותיקים ולהתאמץ לאתר דברים עוד לפני שהם מתפתחים. יש לתת יותר תשומת לב לרפואה המונעת.
אני מתפקדת באופן עצמאי ואין לי בעיה, אבל מכשולים עומדים בפני מי שקשה להם ללכת ולהתנייד, והרשויות צריכות לסייע להם יותר.

בסך הכל כיף להיות אדם מבוגר בתל אביב. אם אתה צריך משהו, תמיד תמצא. יש הכל בעיר הזו, אין לי בעיה של ביטחון אישי. אני יוצאת מהבית ונכנסת אליו בחופשיות, מתפקדת כמו פעם וממשיכה להרגיש צעירה.

ראינו בישראל מחלוקות ופילוגים פוליטיים, אבל אפשר לקבוע בביטחון: יש לנו מדינה נהדרת. אני מאושרת שזכיתי להיוולד, לגדול ולחיות במדינת ישראל.

הכותבת היא אזרחית ותיקה המתגוררת בתל אביב