חגי תשרי הפכו בשנים האחרונות מתקופה שבה מדלגים מארוחה משפחתית אחת לשנייה לכזאת שבה אנחנו אורזים את הפקלאות ויוצאים למסעות מעבר לים, שהם כבר מזמן לא סמל סטטוס, אלא ניצול מושכל של ימי החופש ומזג האוויר הנוח. בעונה זו של השנה מוצעים טיולים בהרכב משפחתי או זוגי בכל סגנון שתרצו - החל מביקור במקומות הקלאסיים וכלה בהרפתקאות שאפשר לקחת בהן חלק בצדו השני של העולם. היעדים הפופולריים השנה הם אלו שמשלבים הכל: נופים, טבע, אטרקציות, שופינג וגם קצת קולטורה. 
 
הנה מקבץ מקומות שכדאי לכם להביא בחשבון בזמן שאתם מתכננים את הטיול הראשון בשנה העברית החדשה.

טנזניה, אפריקה

מי מאיתנו לא היה רוצה לבקר באפריקה ולראות את בעלי החיים בסביבתם הטבעית? ליבשת השחורה פנים רבות, והיא חושפת בפנינו, המערביים, את חיי הטבע, את מהלכו של גלגל החיים, את הדינמיקה שבין הטורף לנטרף וכן מרחבים עצומים של סוואנות, צבעים עזים ואוויר נקי. הריחות, מרחבי הראייה למרחקים והאדרנלין המואץ בספארי בטנזניה יעוררו בכם את החושים שקהו בערים המודרניות שאליהן התרגלנו. 
טנזניה, הממוקמת במזרחה של אפריקה, עשירה במישורי עשב הקרובים לאגם נדוטו שבדרום הסרנגטי. פה מתחיל המסע שיוביל אותנו לנדידה הגדולה ולחציית הנהר. במהלך הטיול מתגלים נופים עוצרי נשימה של סלעי גרניט, עצי שיטה, נחלים ורמות גבוהות. את המראות שחוזים בהם בטיול שום סרט הוליוודי או ערוץ טבע לא יכולים להחליף - אלו פיסות גן עדן עלי אדמות. 

בראש השנה ובחודשי החגים מציעה חברת "עולם אחר" טיול בן 8 ימים. החל ב־4,150 דולר. מתאים גם לשומרי מסורת.

לובליאנה, סלובניה  

סלובניה, הממוקמת בדרום־מזרח אירופה, חווה פריחה כלכלית בשנים האחרונות, ויעידו על כך כמויות התיירים מרחבי העולם הפוקדים אותה. היא מאגדת בתוכה שילוב מנצח של נופים עוצרי נשימה, המשלבים נהרות, הרים, יערות, מערות וערי חוף לצד ערים היסטוריות - שחלקן מתוארכות למאה ה־6 לספירה - ובהן טירות קסומות. תמצאו שם גם ערים מודרניות המתאימות לתיירים שזקוקים למודרניות ולשופינג. סלובניה מציעה מבחר רחב, בדיוק בשבילכם, בין אם אתם משפחה שנופשת עם ילדים ובין אם זוג שתר אחר אתרים רומנטיים. 

חברת AVR BY TALMA מציעה 7 לילות ורכב שכור ב־1/10-24/9. טיסות ללובליאנה ולינה במלון ארבעה כוכבים, על בסיס חצי פנסיון. המחיר לאדם בחדר זוגי: 940 יורו 
לובליאנה, סלובניה. צילום: AVR BY TALMA
לובליאנה, סלובניה. צילום: AVR BY TALMA

באטומי, גאורגיה 

באטומי היא עיר נופש הידועה בכל רחבי אירופה גם כעיר מרפא. הנופשים בבאטומי יוכלו ליהנות באתרים ובאטרקציות היפים ביותר בעיר - הדולפינריום, שהוא למעשה אקווריום ענקי הכולל יותר מ־100 סוגים שונים של יצורים ימיים, בהם דולפין ים־תיכוני; המוזיאון הממלכתי של אג'ריה, שבו מגוון רחב של מוצגים מהתקופה היוונית של העיר; והגנים הבוטניים, שבהם תוכלו להתבונן באלפי זנים של עצים ביער רחב ידיים ומרהיב ביופיו ובצבעיו, המשקיף על הים השחור. בשעות אחר הצהריים כדאי לבקר בכיכר אירופה, שבה תוכלו ליהנות משקיעת השמש, מהמזרקות הצבעוניות, ממסעדות במחירים נמוכים ומחנויות מזכרות רבות. האוכל בבאטומי זול, טעים וטרי. אל תחמיצו את החצ'פורי המסורתי שיקרא לכם מכל פינה.

חברת "השטיח המעופף" מציעה חבילת נופש של 4 לילות, הכוללת טיסה, העברות ואירוח במלון "דרימלנד אואזיס" על בסיס חצי פנסיון. 589 דולר לאדם בהרכב של זוג ו־2 ילדים. יציאה ב־29/9. 
באטומי, גאורגיה. צילום: אינגאימג'
באטומי, גאורגיה. צילום: אינגאימג'

ורנה ובורגס, בולגריה  

בעיר ורנה, השלישית בגודלה בבולגריה, תוכלו למצוא את הפארק הלאומי של חולות הזהב המפורסמים. בטוח שלא תתנגדו למי ים צלולים, ליערות וגבעות, למעיינות חמים טבעיים, לחופי ים משגעים וכמובן - לחולות זהובים. הנופשים בוורנה יוכלו לבלות בדולפינריום, שבו אפשר לצפות במופעים מרהיבים של דולפינים; בפלנטריום, המציע חוויה של אסטרונומיה לכל הגילים; ובכיכר השעון המפורסמת. הקניון בעיר מתאים לכל המשפחה, שכן מלבד חנויות ומסעדות, תוכלו למצוא בו מוזיאון עם פריטים מימי הקומוניזם. בבורגס תוכלו ליהנות ב"חוף השמש", רצועת חוף ארוכה ויפה, המשלימה את הנופים הירוקים. העיר ידועה בשל הקלאבים ופארקי המים שלה, חיי הלילה השוקקים והטיילת המפורסמת, עמוסת התיירים, הדוכנים והמועדונים בכל שעות היום והלילה.

חברת "השטיח המעופף" מציעה חבילת נופש של 4 לילות, הכוללת טיסה, העברות לוורנה ושהייה במלון "הוואנה", 4 כוכבים, על בסיס חצי פנסיון. 429 דולר לאדם בהרכב של זוג ו־2 ילדים.לבורגס מוצעת חבילה של 4 לילות במלון "בסט ווסטרן", 4 כוכבים, על בסיס חצי פנסיון. 399 דולר לאדם בהרכב של זוג ו־2 ילדים. יציאה ב-29/9
ורנה ובורגס, בולגריה. צילום: אינגאימג'
ורנה ובורגס, בולגריה. צילום: אינגאימג'

בודפשט

מוזיאונים, ארמונות, מעיינות חמים, בית כנסת הגדול באירופה וגנים יפים, לא משנה מהו סוג הטיול המועדף עליכם, בבודפשט מובטח שתמצאו אותו.
בירתה בת אלפי השנים של הונגריה מלאה בפיסות היסטוריות מרתקות, בהם שרידי העיר הרומית אקווינקום. מתחת לגבעות הנהדרות, המשופעות בגנים יפהפיים, שוכנות מערות שבהן מים תרמיים  הנובעים לתריסר אתרי ספא.

חבילה לבודפשט בחגים באתר "טרווליסט" מציעה 4 לילות ב־Kings Hotel, ה3 כוכבים, על בסיס לינה וארוחת בוקר. החל מ־490 דולר. 10/10-6/10
טיסה בלבד: ב"טרווליסט" מוצעת טיסה ישירה באל על החל מ־202 דולר. 10/10-6/10. 
בודפשט. צילום: אינגאימג'
בודפשט. צילום: אינגאימג'

איי סיישל

הגשמת החלום על איים אקזוטיים. פירות טרופיים, חופים לבנים אינסופיים, מקושטים עצי קוקוס, מפגש מרתק עם צבי ענק, מסאז' תחת כיפת השמיים, ארוחות ערב לאור לפידים בוערים וריזורטים מפנקים לחובבי התענוגות. 115 האיים, המתפרשים על פני 459 קמ"ר, מסתתרים בלב האוקיינוס ההודי. רק 33 מהם מאוכלסים, ולפעמים יש תחושה של הימצאות באי בודד, עם תפאורה חלומית של צוקי גרניט ופרחים ססגוניים, יאכטות לבנות ששטות בים ומפלים זורמים. קשה שלא להתמסר, שכן החיים הטובים מחכים לכם במרחק שש שעות טיסה בלבד.

חבילה של 7 לילות לאיי סיישל באתר "טרווליסט" מציעה שהות ב־Berjaya Beau Vallon Bay על בסיס לינה וארוחת בוקר. 15/10-8/10. החל מ־1,655 דולר. טיסה בלבד: ב"טרווליסט" מוצעת טיסת ארקיע ל־8 ימים, 22/10-15/10. החל מ־1,298 דולר.
איי סיישל. צילום: אינגאימג'
איי סיישל. צילום: אינגאימג'

ברצלונה

העיר הספרדית התוססת מציעה שילוב מרתק בין היסטוריה עשירה לחיים מודרניים, והיא ידועה באטרקציות הרבות שבה. אתרי החובה כוללים את המבנים המפורסמים והמרשימים של גאודי, בהם פארק גואל, כנסיית סגרדה פמיליה ולה פדררה וכן ביקורים בשוק האוכל בוקריה בשדרת הרמבלה הססגונית, במוזיאון פיקאסו, במבצר מונטג'ואיק ובאצטדיון קאמפ נואו, ביתה של קבוצת הכדורגל ברצלונה.

חברת "השטיח המעופף" מציעה חבילת נופש ל־4 לילות, הכוללת טיסה לברצלונה, שהייה במלון "פינאלס גרדן" בקוסטה בראווה, 4 כוכבים, על בסיס חצי פנסיון והעברות. 529 דולר לאדם בהרכב של זוג ו־2 ילדים. יציאה ב־29/9.
ברצלונה. צילום: אינגאימג'
ברצלונה. צילום: אינגאימג'

ברלין

למבקרים בברלין לא ישעמם - זה בטוח. העיר עמוסה מוזיאונים, קתדרלות, אתרים היסטוריים, פארקים וגנים. רשמו לכם ללכת לראות את שרידיה של חומת ברלין ולסייר לאורך התוואי שבו עברה. שרידי החומה נותרו עומדים ומשמשים תזכורת תמידית לעברה המסובך והמורכב של העיר הגרמנית שנחלקה לשניים. ואם תתבוננו היטב תוכלו לזהות חורי קליעים שנותרו בחומה. שווה לבקר גם ברייכסטאג, בית הפרלמנט הגרמני, ובכנסיות והמוזיאונים הנהדרים של העיר. ברלין היא גן עדן לחובבי יד שנייה וגם ציידי הקניונים לא יידעו שובע. בשדה התעופה אפשר לקבל החזרי מע"מ על הקניות שלכם, אז הקפידו לבקש בחנויות את הטופסולוגיה הנחוצה.

חבילת נופש לברלין ל־5 לילות באתר "טרווליסט" מציעה שהייה ב־Europa City 3 כוכבים, על בסיס לינה וארוחת בוקר. ב־10/10-5/10, החל מ־570 דולר. טיסה בלבד: "טרווליסט" מציע טיסה ישירה בישראייר ל־5 ימים, 10/10-6/10. החל ב־385 דולר. 
ברלין. צילום: אינגאימג'
ברלין. צילום: אינגאימג'