מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, חתם היום (שלישי) על צווי החרמה והריסה לבתים בהם התגוררו המחבלים שביצעו בתחילת חודש אוגוסט את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז, בו נרצח רב"ט דביר שורק ז״ל. מדובר צה"ל נמסר כי "צווי ההריסה נחתמו לאחר שנדחו השגות שהגישו משפחות המחבלים נגד ההריסה".
כזכור, פיגוע הדקירה התרחש בתחילת חודש אוגוסט, כאשר בסביבות השעה 23:30 דווח על היעדרותו של שורק. גופתו נמצאה כארבע שעות מאוחר יותר, והתברר כי הרצח עצמו התבצע בסביבות השעה 20:30, במרחק של כ־100 מטרים משער הכניסה הראשון בכניסה הצפונית של מגדל עוז, ומאות מטרים ספורים מהישיבה שחזר אליה. 
המחבלים - נציר סאלח חליל עצאפרה, בן 24, תושב בית כאחל, פעיל חמאס, וקאסם עארף חליל עצאפרה, בן 30, גם הוא תושב בית כאחל נעצרו כ-40 שעות לאחר הפיגוע, ולמעצרם קדמו דיווחים רבים על התקדמות בחקירה.

אביו של שורק, יואב, התייחס למעצר המחבלים עם פרסומו ואמר: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המחבלים, אף שצר לנו שנתפסו חיים. אנו שמחים שדביר הי"ד לא ראה את פני רוצחיו, וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט", אמר שורק, "העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו", הוסיף האב האבל.