הצעת הליכוד לכחול לבן: פרטים נוספים מתוך המגעים בין שתי המפלגות הגדולות נחשפים הערב (שלישי) בחדשות 13, ביניהם הצעת הליכוד לפיזור תיקי הממשלה בין הסיעות, סדר העלייה לשלטון במסגרת הסכם הרוטציה, באם ייחתם, ושילובן של מפלגות גוש הימין בממשלת האחדות. מסתמן שגנץ ייאלץ לוותר על הבטחתו שלא לשבת בממשלתו של ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו, תחת כתב אישום.



בדיווח נמסר כי ההצעה של מפלגתו של ראש הממשלה למפלגת כחול לבן תכלול חלוקת תיקים שווה בין גוש הימין (גוש ה-55) הכולל גם את המפלגות הדתיות לבין כחול לבן. בנוסף, בליכוד הציעו גם לעלות ראשונים לשלטון במסגרת הרוטציה, לתקופה שהיא קצרה משנתיים, אולי אפילו קצרה יותר משנה. עוד מסתמן כי במידה והסכם שכזה ייחתם, ההסכם הפנימי בין יושבי הראש של כחול לבן - גנץ ולפיד לראשות הממשלה ברוטציה, ייאלץ להיזנח לטובת אחדות.



בשיחות היום בין צוותי המשא ומתן של הליכוד לכחול לבן דובר לראשונה על אופן חלוקת התיקים בממשלה. הנשיא ריבלין הציע חלוקה פריטטית: מחצית מהשרים יהיו מכחול לבן ומהשותפות העתידיות שלה, ומחצית מהשרים יהיו מטעם "גוש ה-55". ההצעה מקובלת על הליכוד. כמו כן, למעריב נודע כי דרישות כחול-לבן נוגעות לנושאי תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים ואישור חוק הגיוס, כאשר בליכוד טוענים כי בכחול לבן קיימת נכונות לשקול את נושא הרוטציה. ואולם, גורמים בכחול לבן הכחישו את הדיווחים על כך וחזרו על הטענה כי לא ישבו עם נתניהו.


דרעי. צילום: מרק ישראל סלם
דרעי. צילום: מרק ישראל סלם


בתוך כך, יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי הודה הערב בנאום שנשא כי נתניהו הסכים לרוטציה עם גנץ, זאת חרף הודעה רשמית של הליכוד להסכמה להסכם שכזה נכון לשעה זו. 

בחדשות 13 סיפרו עוד על מגעים שהתקיימו בין מפלגת כחול לבן לרשימה המשותפת, שביצעה צעד חריג ותמכה ברובה (למעט מפלגת בל"ד) בהמלצה על בני גנץ לראשות הממשלה. בדיווח נמסר כי התקיימו מגעים צמודים בין מפלגתם של גנץ ולפיד לחבר הכנסת אחמד טיבי בטרם ההחלטה על ההמלצה, במהלכם תוכננו גם מהלכים הכוללים סנריו בו כחול לבן לא נכנסת לממשלת אחדות.



כזכור, בשתי המפלגות הקשיחו היום עמדות לאחר שתי פגישות משותפות - הראשונה לפני יומיים אצל הנשיא, ולאחר מכן בארבע עיניים בין גנץ ונתניהו, והיום של צוותי המשא ומתן בראשות יורם טורבוביץ' מטעם כחול לבן, והשר יריב לוין מטעם הליכוד, זאת כאשר בליכוד טענו כי בכוונתם להישאר נאמנים למפלגות גוש הימין (ימינה, יהדות התורה וש"ס), ובתגובה - גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי בכוונתו "להישאר נאמן להבטחותיו לבוחרים".