בעקבות הצלחת הלהיט "שבט אחים ואחיות" שאיחד את מיטב אמני ישראל לשיר יחד למען אהבת הארץ ונופיה, יצא דודי פטימר בעקבות מיטב המנוני אמני ישראל לאורך השנים חלקם ידועים יותר וחלקם ידועים פחות, ולהיזכר בכמה רגעים בלתי נשכחים בפס הקול המקומי.



השיר הראשון שאיגד יחד את אמני ישראל היה "תנו צ'אנס לשלום", כשאריק איינשטיין ואורי זהר איגדו אמנים כמו יוסי בנאי, רבקה מיכאלי, אבי טולדנו, להקת הצ'רצ'ילים, להקת האריות, בומבה צור ועוד לשיר את הגרסה העברית ל-Give Peace A Chance של ג'ון לנון ולהקת "אונו פלסטיק בנד", כמחאה על מלחמת ההתשה שגבתה מחיר בחיי אדם וכתפילה לשלום.





עוד חשף פטימר בפודקאסט הקלטה נדירה שלא ראתה אור קודם לכם על גבי אלבום: "בסימן עלייה", ניסיונו היחיד של מני פאר ז"ל לשיר ולצורך כך איגד את מיטב כוכבי הפופ של שנת 1971 בהם צביקה פיק, עדנה לב, ישראל גוטסדינר ("צמד רעים"), אילנה רובינא ועוד לשיר יחד איתו ממתק פופ מפתיע.






בשנת 1985 יזמו מייקל ג'קסון וליונל ריצ'י פרויקט בשם USA FOR AFRICA למען נפגעי הבצורת באתיופיה. במסגרת הפרויקט שרה חבורת על שכללה בין השאר את סטיבי וונדר, ברוס ספרינגסטין, טינה טרנר, בוב דילן, ריי צ'ארלס, דיאנה רוס ועוד את השיר WE ARE THE WORLD שהיה להיט ענק אז.


בעקבות כך, יזם דוד קריבושי בשנת 1985 את הלהיט "עם אחד, שיר אחד" במסגרתו השתתפו 58 אמני ישראל להקליט יחד שיר עם מסר לדאגה לרווחתם של נכי ישראל.



בין המשתתפים: חוה אלברשטיין, אילנית, יגאל בשן, אלון אולארצ'יק, יזהר כהן, גלי עטרי, יהורם גאון, יוסי בנאי, עפרה חזה, גלי עטרי, ירדנה ארזי, אריק סיני, בעז שרעבי, חיים משה, צביקה פיק, ריקי גל, גידי גוב, אריק לביא, שושנה דמארי יחד עם יפה ירקוני ועוד ועוד.



היו גם כמה שירים של אמנים שלא התקבלו בעין יפה וחלקם אף נאסרו לשידור, כמו השיר "צלם אדם" שכתב דן אלמגור. בין השמות היותר בולטים שנטלו חלק בשיר היו אלי גורנשטיין, שמעון ישראלי ודני ליטני.



גורלו של השיר היה שנוי במחלוקת: אלוף פיקוד המרכז דאז, עמרם מצנע, אהב את השיר והציע לשלב אותו בתוכניתה של להקת פיקוד המרכז שאף הקליטה אותו. לעומת זאת, קצינים אחרים בצבא נתנו הוראה לשבור את התקליטים עליהם הופץ השיר, ודן אלמגור אף התמודד כדבריו עם איומים על חייו.





לאורך השנים יצאו לא מעט שירים משותפים של אמני ישראל כמו למשל "נעים לדעת" (שיר הודייה של אמני ישראל לעם ההולנדי שתמך בישראל בזמן מלחמת המפרץ), "כתונת פסים" (שיצרו ארקדי דוכין ומאיר אריאל כמחאה על גזענות ואפליה) ו"לא נזוז מכאן" שקיבץ את האמנים המסלסלים לשיר למען מדינת ישראל.



בין כל אלה, אין ספק של"שבט אחים ואחיות" יש מקום של כבוד.