נשיא איראן, חסן רוחאני, טען כי ישראל מסייעת לארגון דאעש, ומעמידה לרשותו כלי נשק וסיוע רפואי. בריאיון שהעניק הלילה (רביעי) לרשת "פוקס": "ישראל פוגעת בזכויות של אחרים על בסיס יומיומי. היא פוגעת באנשים בפלסטין, בלבנון, ולאחרונה גם בעיראק ובסוריה. אין טרור בעולם שמשתווה לפעולות של ישראל מאז הקמתה".



בנוסף, טען רוחאני כי ארצות הברית היא תומכת הטרור העיקרית במזרח התיכון: "בכל מקום שאליו הלכה ארה"ב - הטרור גבר בעקבותיה". רוחאני הוסיף ואמר כי "אני נדהם מהפרשנויות של מר טראמפ, מול הטרור". בנוסף, הצביע רוחאני על מעורבות צבאית של ארה"ב בסוריה ללא אישורו של הנשיא, בשאר אל-אסד, כדוגמה למה שהוא מכנה כ-"טרור אמריקני".



מוקדם יותר החודש אמר רוחאני לפרלמנט הבריטי בנאום כי טהראן תמשיך להשיב בשלילה לקריאתה של וושינגטון לישיבה דו צדדית. "היו הרבה הצעות לשיחות, אך התשובה שלנו תמיד תהיה שלילית," אמר. "עם זאת, איראן תהיה פתוחה לנהל שיחות רב-צדדיות אם ארה"ב תסכים לפטר את העונשים הכלכליים שלה נגד איראן", ציין רוחאני.


בתוך כך, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ביקש מרוחאני לא לעזוב את ארה"ב לפני שייפגש עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. במהלך פגישה עם רוחאני עצמו וראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון אמר מקרון כי "אם הוא יעזוב את המדינה מבלי לפגוש את טראמפ, זו תהיה הזדמנות מפוספסת".