תוכנית חדשה להכשרת מורים המתמחים בחדשנות דיגיטלית בבתי הספר היסודיים תחל השנה במכללת סמינר הקיבוצים, בשיתוף פעולה עם חברת מיקרוסופט. מדובר בתוכנית ההכשרה הבינלאומית של מיקרוסופט ללמידה מתקדמת שתוצע במסגרת המחלקה לחינוך יסודי במכללת סמינר הקיבוצים ותאפשר לפרחי ההוראה להתנסות במגוון כלים לקידום הוראה חדשנית המותאמת לעידן הדיגיטלי והגלובלי הנוכחי, כולל גרסת החינוך של Teams, הכלי המוביל והמתקדם בעולם לסביבת עבודה ולימוד שיתופית. 
 
הסטודנטים ילמדו על עיצוב תוכנית הלמידה של המאה ה־21, מאגרי מידע שיתופיים ועוד. ההכשרה תועבר על ידי מומחים מטעם מיקרוסופט בשיתוף מרצים מהמכללה.  מורים מובילים בקהילת המורים העולמית של מיקרוסופט - מבתי ספר יסודיים בישראל - ילוו את הסטודנטים. 
 
בסמינר הקיבוצים מדגישים כי ההכשרה אינה כרוכה בעלות נוספת ובסיומה יקבלו הסטודנטים תעודה בינלאומית מטעם מיקרוסופט של מורה מוביל חדשנות דיגיטלית Microsoft Innovative Educator) MIE). בנוסף, כחלק משיתוף הפעולה, תארח מיקרוסופט את יום פתיחת שנת הלימודים של מחלקת החינוך ב־3 בנובמבר, בריאקטור של החברה בתל אביב. 
 

ד"ר אירית לוי־פלדמן, דיקנית הפקולטה לחינוך במכללת סמינר הקיבוצים, אומרת: "שיתוף הפעולה שלנו עם מיקרוסופט נועד לטפח למידה מתקדמת המותאמת לעידן הנוכחי והעתידי המאופיין במורכבות ואי־ודאות. בעזרת שיתוף הפעולה בין התעשיה, האקדמיה והשטח - נציע לסטודנטיות ולסטודנטים רעיונות, עקרונות וכלים לשיטות למידה מגוונות ומותאמות למאה ה־21, המאפשרים למידה עצמית וקבוצתית־שיתופית, למידה מרחוק עם מגוון אנשים מתרבויות שונות ועם יכולות שונות, למידה שבה לכל אחד מהמשתתפים יש מה להציע".
 
ערן גופר, מנהל מגזר חינוך מיקרוסופט ישראל: "אנחנו שמחים ונרגשים על שיתוף הפעולה עם סמינר הקיבוצים והאקדמיה, התוכנית תאפשר התמחות והתנסות באמצעי לימוד מתקדמים וחדשניים למורי המחר של ישראל, כולל יישום מעשי כבר במהלך התוכנית".
 
לוי-פלדמן. "למידה מתקדמת". צילום: ענר גרא
לוי-פלדמן. "למידה מתקדמת". צילום: ענר גרא