חברת הסטארט־אפ הישראלית ספינקס סמארטהד, הפועלת במסגרת חממת טרהלאב ונצ'רס ביקנעם, פיתחה מכשיר מהפכני בטכנולוגיה ייחודית לטיפול ביתי בתופעת הכינים. מכשיר ה־NitEx פועל בטכנולוגיה ייחודית המאפשרת טיפול בשיער יבש ללא כל הכנות מוקדמות, על בסיס טבעי לחלוטין וביעילות מרבית, גם נגד כינים וגם נגד ביצי כינים. הטיפול אורך כ־15 דקות בלבד, בהשוואה לטיפול "מסורתי" האורך בין שעה לשעתיים, בפעולה שדומה למכונת תספורת, מה שהופך אותו לקל ונעים עבור ההורים וידידותי עבור הילדים.
הטכנולוגיה של המכשיר מבוססת על הגעה לאזורי המחיה הטבעיים של הכינים והביצים, ויצירת אזורי מיגור קטנים וממוקדים. המיגור עצמו מתבצע בחלקיקי שנייה על ידי זרם מדויק ומבוקר של אוויר בטמפרטורה גבוהה מאוד, הזורם בין שיניים צפופות של המכשיר ובמקביל לקרקפת של המטופל. נדבך נוסף בטכנולוגיה הוא קירור אקטיבי של החלק שבא במגע עם ראש המטופל, וזאת כדי למנוע אי־נוחות כלשהי. המכשיר מיועד לשימוש רב־פעמי לאורך שנים ואינו מצריך רכישה של אביזרים או חומרים נוספים למהלך הטיפול.
ספינקס סמארטהד נוסדה ב־2016 על ידי שלושה יזמים מנוסים - דורון קניגסבוך, יחיאל קורץ וגבי הורוביץ, ושקדה על פיתוח המוצר בשנים האחרונות. לאחרונה סיימה החברה את תהליך האישור (ולידציה) של המכשיר עם תוצאת היעילות הגבוהה ביותר מבין כל הפתרונות הקיימים בשוק.

החברה מתחילה בקמפיין מימון המונים דרך פלטפורמת ההשקעות Together, במטרה להתחיל בשלב הייצור ההמוני למטרות מסחור, עם יעד לתחילת מכירות בסוף 2020. השוק העולמי השנתי מוערך בשני מיליארד דולרים - מחציתו בארה"ב. המכשיר מיועד להימכר לצרכן הסופי ישירות באונליין, בחנויות פארמה ותחת מותגים פרטיים של חברות מובילות בתחום, במחיר של כ־150 דולר.