בעקבות ההודעה על גל  פיטורים נרחב הצפוי בחברת סלקום, נעצרה היום (רביעי) לחלוטין העבודה במטה החברה בנתניה, והעובדים מתכנסים לשיחת הסברה בלובי. יו״ר ועד עובדי סלקום מיה יניב מסרה: "עובדי סלקום לא ישלמו את מחדלי הניהול של מנכ"ל ויו"ר החברה. לא יתקיים משא ומתן עד שלא תצא הודעה על הקפאת הצעדים החד-צדדים והברוטליים של ההנהלה".


 


במקביל משביתים עובדי סלקום את הטיפול בתקלות רשת ואת המרלו"ג (מרכז לוגיסטי) – ואין קבלה והוצאה של מכשירים לתיקון.


 


גם עובדי פלאפון ממשיכים בעיצומים ומשבשים בין היתר את פעילות מוקדי השירות, על רקע דרישות ההנהלה לפטר עובדים ולסגור יחידות בחברה. מוקדי השירות הטלפוני (שירות הלקוחות ושירותי המכירה) יעבדו היום במתכונת מצומצמת, וכך גם מרכזי השירות הפרונטליים שייסגרו בשעה 17:00.


 


כמו כן, בוטלה פעילות "לילה לבן" במרכזי השירות של פלאפון להשקת האייפון החדש. בנוסף, לא יינתן מענה לטיפול בתקלות רשת על ידי מחלקת הנדסה ומערכות מידע. 



ביום שלישי שיגר המנכ"ל ניר שטרן סרטון לעובדים, בו אישר את הדיווחים כי ישנו צורך בתוכנית התייעלות. "אני לא אוהב לפטר עובדים, אבל הרגע הגיע", אמר שטרן ובישר על "תוכנית הבראה קשה וכואבת, שמטרתה להשיב את סלקום לחוף מבטחים". 



"מטרת העל היא להשיב את סלקום לרווחיות ויציבות פיננסית. לצערי הרב, חלק בתוכנית יכלול פיטורי עובדים. לאחר המהלך הכואב רובכם תזכו לעבוד במקום עבודה שיעניק לכם שכר הוגן וביטחון תעסוקתי", הוסיף.



על רקע הדברים, ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הורה באופן מיידי ליו"ר ועד עובדי סלקום מיה יניב, ועד עובדי סלקום ועובדי החברה להתחיל בצעדים ארגוניים. בר דוד מסר כי "התנהגותו הברוטלית חסרת הרגש של מנכ"ל סלקום ניר שטרן כלפי עובדי החברה - שהם ההון האנושי החשוב ביותר שלה - ופעולותיו החד-צדדיות, ייענו על ידי ההסתדרות וארגון עובדי סלקום ביד קשה". 



יו"ר ההסתדרות הדגיש בדבריו כי שטרן מפר ביד גסה הסכם שנחתם אל מול העובדים וההסתדרות, שבו כבר סוכמו דרכי ההתנהלות. "ההסתדרות לא תשב בחיבוק ידיים ותיתן ליו"ר הוועד מיה יניב וכלל עובדי סלקום גיבוי מלא במאבק על ביטחונם התעסוקתי. חוסר הרגישות שמפגינה הנהלת סלקום היא לא פחות מהתנהגות מקוממת, ובישראל בשנת 2019 לא ניתן להשלים עם התנהגות שכזו", הוסיף בר-דוד.