מי הזיז את הביצה שלי? זוג הפינגוויניות סוקי וצ'ופצ'יקוני מהספארי ברמת גן דוגרות במסירות מזה מספר שבועות על ביצה שהטילה צ'ופצ'יקוני. במהלך סיבוב הבוקר נצפה פינגווין אחר דוגר על הביצה, היה זה כוכב בן ה-4, שלמרות גילו הצעיר כנראה מאוד מעוניין להפוך לאבא, אך עדיין לא מצא זוגיות. אחת המטפלות הבינה שכוכב גנב את הביצה והחזירה אותה לשתי הנקבות.

כוכב הקטן לא נשאר בידיים ריקות וקיבל כדור גומי ומאז הוא דוגר עליו במרץ. מדי פעם מנסה כוכב לפלוש למחילה של סוקי וצ'ופצ'יקוני ולהשיב אליו את הביצה, אך המטפלים בספארי מפטרלים באזור ומונעים זאת ממנו. 

כוכב, סוקי וצ'ופצ'יקוני הם פינגווינים אפריקאים. הפינגווינים מקיימים זוגיות קבועה לכל החיים, ומתרבים לאורך השנה כולה ללא עונה מיוחדת. הם חופרים את קינם כמחילות בחופים חוליים, מתחת לשיחים ובין סלעים. מיקום הקן נבחר על-ידי הזכר ושני בני-הזוג עוסקים בבנייתו.


הנקבה מטילה פעם בשנה שתי ביצים, ושני בני-הזוג משתתפים בדגירה. הגוזלים בוקעים לאחר כ-40 ימי דגירה, בהבדל של יומיים עד ארבעה ימים זה מזה, עיוורים וחסרי ישע. במשך שעות היום ההורים מתחלפים בשמירה על אזור הקן וביציאה לדייג, ובשעות הערב המוקדמות מאכילים את הגוזלים במזון לעוס למחצה. הגוזלים משלימים את התפתחותם לאחר 80 יום ועוזבים את הקן והחוף בו גדלו.

למרות שסוקי וצ’ופצ’יקוני הן שתי נקבות, יש להן אפשרות להטיל ביצה לא מופרית ולדגור עליה. אפשרות נוספת היא “לבגוד” ולהזדווג עם אחד הזכרים בקבוצה על מנת להטיל ביצה מופרית ולדגור עליה יחד.