לאחר שלא הצליחה להמציא ערבים מתאימים, החליט בית המשפט המחוזי מרכז בלוד כי כרמל מעודה, המטפלת הנאשמת בהתעללות בפעוטות במשפחתון בראש העין, לא תשוחרר למעצר בית חלופי, ובמהלך השבועיים הקרובים היא תישאר במעצר בבית הסוהר נווה תרצה בו היא שהתה עד היום. מעודה תהיה תחת השגחה, לאור חשש בפגיעה בעצמה.

נציין כי אתמול טענו מקורביה של מעודה כי ההחלטה היום תהיה "על בסיס אומץ לבו של השופט", אך היום קבע בית המשפט, לנוכח העובדה שהיא אינה עומדת בתנאים הנדרשים, שהיא תמשיך לשהות במעצר.

פרקליטה של מעודה, עו"ד אפרים דמרי, אמר: "בדיון שהתקיים היום הביע בית המשפט המחוזי את דעתו הנחרצת שעם כל ההבנה לכעסם וזעמם של המשפחות וגם הסניגוריה מבינה אותם אין מנוס לאור החלטת השחרור של בית משפט העליון אלא להורות על שחרור כרמל מעודה מהמעצר עת תמצא החלופה המתאימה חלף ההצעה שהיא תשהה בבית הוריה לאור הקרבה לבית הנפגעים . במהלך הדיון הפציר בית המשפט לחדול מכל מעשה או איום כלפי המפקחים המוצעים שאינם לכבוד אף אחד ופוגעים בשלטון החוק".

עו"ד אפרים דימרי, צילום: יח"צ
עו"ד אפרים דימרי, צילום: יח"צ

 
כזכור, בית המשפט העליון קיבל בשבוע שעבר את עתירתה של מעודה וקבע כי חרף המעשים החמורים המיוחסים לה, מעצר אינו חלופה לעונש מאסר וכי יש מקום לשלוח אותה - עד לשלב הכרעת הדין ומתן העונש - למעצר חלופי בתנאים מגבילים מחמירים. בסוף השבוע שעבר ובתחילת השבוע הנוכחי כמה מקורבים של מעודה, כמו גם גורמים שאינם מכירים אותה, אישרו כי ייקחו את הגננת המתעללת אל ביתם, אלא שלאחר ביקורת נוקבת ברשתות החברתיות ואיומים מצד הורי הפעוטות להפגין מול בתיהם, הם חזרו בהם מהסכמתם.

ההורים לילדים ששהו במשפחתון בראש העין מרוצים שעד כה הצליחו לסכל כל ניסיון לשחרר את מעודה למעצר בית, אך מרגישים שבשל כך הם מותקפים. יוסי חברה, שבתו עברה התעללות בגן, כתב אתמול פוסט שזכה לתמיכה רבה, על כך שההורים הפכו להיות מואשמים באלימות ובהסתה: "פתאום כרמל־מפלצת מעודה הפכה לקורבן בכל הסיפור הזה. היא בעצם זאת שמתעללים בה, לא עשרות הילדים הקטנים שלנו שאין להם יום ולילה מהסיוטים שהמפלצת הזאת גרמה להם".