"ההצעה של הנשיא היא הצעה נועזת, אבל יש לי תחושה שמדינה שלמה מנסה לתפור חליפה למידות של נתניהו. עם כל הכבוד לכולם כולם עסוקים בלתפור משהו למידות של ביבי. נבצרות כזאת ואחרת. התשובה שלנו היא שלילית", כך אמר הבוקר (חמישי) ח"כ מאיר כהן (כחול לבן) על הרעיון שהעלה ראובן ריבלין לממשלת אחדות פריטטית כשנתניהו ייצא לנבצרות כשיוגש נגדו כתב אישום. .



לדברי כהן, "צריך לנהל משא ומתן. זה מין שיח של אילוצים. צריך לנהל משא ומתן על ממשלת אחדות ליברלית בלי הגוש. זה העניין. עם כל הכבוד לנשיא". "הציבור בחר ברור. גנץ צריך להיות ראש ממשלה", הוסיך כהן, "קיבלנו מנדט אחד יותר ויש לזה משמעות. נתניהו קיבל מנדט להרכיב ממשלה? שימצה את הזמן שקיבל. אנו נבוא למשא ומתן ולא נוותר על העקרונות שלנו. הפכנו להיות למדינה שבה אנו מתייחסים בציניות למה שאנו מבטיחים. באנו ממקום טוב לתקן דברים. לא צריך ביום הראשון של משא ומתן ולקפל את כל הדגלים כי מישהו תופר חליפת נבצרות לנתניהו".



כהן חזר על העקרונות שכחלול לבן לא תוותר עליהם: 1. לא לשבת תחת ראש ממשלה עם כתבי אישום נגדו. 2. לעדות הכל למען ממשלת אחדות ליברלית. "לעשות הכל זה לא לקפל את כל הדגלים. כשהצד השני אומר 'יש לי גוש חוסם' ומה שמעניין אותו זה לא המדינה אלא מצבו המשפטי ואיך יגיע לשם רק כראש ממשלה אז בהחלט השיח קשה ומורכב. שאיש לא יחשוד בנו שאנו רוצים ללכת לבחירות". 



"אנו לא נמצאים במקום שאנו צריכים להתנצל ולהגיד 'אוקיי, אדוני המלך אנו משתחווים לפניך'. אנו ננסה למצות מבחינתננו כשנקבל את המנדט כדי שתהיה ממשלת אחדות ליברלית.אני רוצה לאשר שרצינו ואנו רוצים שהמשא ומתן יוביל לממשלת אחדות. צריך להקים ממשלת אחדות ליברלית שגנץ יהיה ראש ממשלה.



האם לפיד מונע את זה?
"זה זלזול מופגן בבני גנץ. הוא מנהיג טוב שמקבל החלטות ביחד עם הרביעיה. הוא מנהיג את הגוף והוא מקבל החלטות. אני מציע לא לזלזל באיש הזה ולחשוב שמישהו מושך בחוטים שלו. אין שום כוונה של גנץ ולא אף אחד ממנהיגות המפלגה לקבל את תכתיביו של נתניהו ככזה ראה וקדש".