נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, קיים את פגישתו הראשונה עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. הנשיאים שוחחו עם כתבים ולאחר מכן נכנסו למשא ומתן שנמשך כ-45 דקות מאחורי דלתות סגורות. 



זלנסקי אמר כי במהלך הפגישה הנשיא האמריקאי הבטיח לעזור לו להחזיר את חצי האי קרים המסופחת, שנכבשה על ידי רוסיה וסופחה לה באופן חד צדדי בשנת 2014. לפי זלנסקי, הוא סיפר לטראמפ בפגישתם על קרים ועל כמה שחצי האי הוא "מקום יפה, וחלק גדול מהמדינה". 



טראמפ אמר לזלנסקי כי הוא מאמין שפוטין "אכן היה רוצה לעשות משהו בנושא. אני מקווה באמת שאתה ופוטין תיפגשו ותוכלו לפתור את הבעיה. זה יהיה הישג יוצא דופן, ואני יודע שאתה מנסה לעשות זאת". זלנסקי הדגיש מנגד כי רק מאמצים משותפים של ארה"ב והאיחוד האירופי יוכלו לעזור לאוקראינה לסיים את המלחמה באזור. 



"העדיפות שלי היא לפתור את המלחמה באזור דונבאס ולהחזיר את השטחים שלנו. תודה לך על תמיכתך בנושא הזה", אמר זלנסקי לנשיא האמריקאי. בהמשך, טראמפ תקף את ברק אובמה וטען כי הדרך שבה הממשל האמריקאי הגיב לסיפוח חצי האי קרים על ידי רוסיה הייתה לא ראויה. "זה היה תחת ממשל אובמה כשאיבדתם את קרים, ואני לא חושב שזה מה שהיה צריך לקרות", אמר הנשיא. 



זלנסקי הודה כי הוא פנה לנשיא האמריקאי בבקשה להתערב בפתרון המלחמה באזור דונבאס, "בפעם הראשונה התקשרתי לנשיא טראמפ באופן אישי וביקשתי ממנו להתערב בפתרון לבעיה, בסיום המלחמה ובהחזרת שטחינו".