יממה לאחר שהטיל נשיא המדינה, ראובן ריבלין, את המנדט להרכבת הממשלה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם היום (חמישי) יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, והסביר את עמדת מפלגתו ואת נכונותו לפעול למען ממשלת אחדות. "אינני מחפש להיות ראש ממשלה בשמו של הכבוד. אינני מבקש מטוס או שיירה נשיאותית, אינני רוצה בבית מלכותית. ביקשתי את אמון הציבור בשמה של המשימה, החובה ולא ההנאה. ואמשיך לבקש זאת עד שתוקם ממשלה בישראל", אמר גנץ בפתח דבריו.



"לא נוכל לשבת תחת רה"מ שנגדו כתבי אישום"


בהמשך התייחס הרמטכ"ל לשעבר להתנגדות המפלגה לשבת עם נתניהו באותה ממשלה, והסביר כי "אנחנו לא רק לא ביבי. איננו תוקפים איש ברמה האישית. אנחנו מחפשים יושרה ציבורית, לפעול נגד השחיתות, ולא נוכל לשבת תחת ראש ממשלה שנגדו כתבי אישום פעילים".



גנץ גם עקץ את ראש הממשלה וציין כי "נתניהו היה זה שהקדים את הבחירות לכנסת ה-21, הוביל אותנו לבחירות לכנסת ה-22, ואולי הוא היחיד שיש לו אינטרס להביא אותנו לבחירות נוספות שעלולות להביא לשבר". 



פגישת נתניהו, גנץ וריבלין. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ



עם זאת, גנץ קרא למפלגת הליכוד למשא ומתן לקראת ממשלת אחדות, "אם מדובר במשא ומתן שענייניו תוכן ולא תפירת חליפות - נהיה שם בחפץ לב. ודם כל שתי המפלגות צריכות לסכם קווי יסוד ולאחר מכן יצטרפו המפלגות הנוספות עם קווי התוכן החשובים להם. אם כך תהיה הדרך נדע להקשיב ולצמוח ביחד". 



לסיכום, גנץ הדגיש כי "אני אופטימי ומאמין שניתן יהיה להגיע לאחדות. אני קורא לליכוד ולנתניהו - בואו למשא ומתן בלי בלוקים ובלי הסכמים. בואו באמת לבנות פה ממשלת אחדות אמתית".