הציטוט וההבהרה: יו"ר ימינה איילת שקד טענה היום (חמישי) כי דבריה לאתר כיפה הוצאו מהקשרם והיא לא התכוונה לומר כי "ממשלת אחדות לא חייבת להיות עם הליכוד"​. לפי אתר כיפה, שקד אמרה בתשובה לשאלה האם במפלגתה יסכימו להגיע למשא ומתן עם כחול לבן כי הם מחוייבים לגוש של 55 חברי כנסת, אך עם זאת "יש אפשרות נוספת של ממשלת אחדות שתכיל את כחול לבן, ליברמן, המפלגות החרדיות ואנחנו. ממשלת אחדות לא חייבת להיות עם הליכוד". 



על כך כתבה שקד מיד לאחר מכן בטוויטר: "ברצוני להבהיר, הפרסום באתר כיפה אינו נכון, הדברים לא נאמרו על ידי, הכתבה הוסרה. אנחנו מחוייבים לבלוק ה 55 בתקווה שתקום ממשלת ימין או ממשלת אחדות".



השר לשעבר נפתלי בנט הגיב גם הוא לדברים ואמר: "כפי שהתחייבנו וחתמנו, תנועת הימין החדש ממשיכה בבלוק הימין בראשות נתניהו, על מנת להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה, וכדי להימנע ממערכת בחירות שלישית. בנסיבות שנוצרו, זהו רצון המחנה הלאומי והציבור הישראלי בכללותו".

באתר כיפה מחקו לאחר זמן קצר את הציטוט המדובר ופרסמו הבהרה כי דברים כאלה לא נאמרו על ידי שקד: "ברוח הימים האלה, אנחנו לא מתביישים להתנצל. לאחר האזנה נוספת לדברים נחדד: האופציה של ממשלת אחדות ללא הליכוד לא נאמרה על ידי איילת שקד. היא מחויבת לגוש הימין, ואנחנו מחוייבים לאמת".


מוקדם יותר הסביר יו"ר כחול לבן בני גנץ את עמדת מפלגתו ואת נכונותו לפעול למען ממשלת אחדות. "אינני מחפש להיות ראש ממשלה בשמו של הכבוד. אינני מבקש מטוס או שיירה נשיאותית, אינני רוצה בבית מלכותית. ביקשתי את אמון הציבור בשמה של המשימה, החובה ולא ההנאה. ואמשיך לבקש זאת עד שתוקם ממשלה בישראל", אמר גנץ בפתח דבריו.
בהמשך התייחס הרמטכ"ל לשעבר להתנגדות המפלגה לשבת עם נתניהו באותה ממשלה, והסביר כי "אנחנו לא רק לא ביבי. איננו תוקפים איש ברמה האישית. אנחנו מחפשים יושרה ציבורית, לפעול נגד השחיתות, ולא נוכל לשבת תחת ראש ממשלה שנגדו כתבי אישום פעילים".גנץ גם עקץ את ראש הממשלה וציין כי "נתניהו היה זה שהקדים את הבחירות לכנסת ה-21, הוביל אותנו לבחירות לכנסת ה-22, ואולי הוא היחיד שיש לו אינטרס להביא אותנו לבחירות נוספות שעלולות להביא לשבר".