איתות בעייתי לכיוונו של נתניהו: פרסום ראשון של חדשות 12 חושף הערב (חמישי) את כוונתה של המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, עורכת הדין ליאת בן-ארי, להעמיד לדין שני עדים מרכזיים מתיקיו הפליליים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, 2,000 ו-4,000. על פי הדיווח, בן ארי דחתה את טענותיהם של העדים המרכזיים בתיקי 2,000 ו-4,000 איש העסקים שאול אלוביץ' והמו"ל נוני מוזס, והעבירה בתחילת השבוע מסמך מפורט בו פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט - שצפוי לקבל את המלצותיה להעמידם למשפט באשמת שוחד.

יש לציין כי אלוביץ' ומוזס הם עדי מפתח בתיקי נתניהו, והעמדתם לדין באשמת שוחד עלולה לקרב את ההכרעה בעניינו של ראש הממשלה בתיקים אלו. בתגובה להמלצותיה של בן-ארי, מנדלבליט קיבל את המלצותיהם של כל המעורבים, כולל את אלו של ראש הממשלה.

בנימין נתניהו, ארנון נוני מוזס. צילום: פלאש 90

כזכור, בתחילת החודש הפרקליטות הודיעה לבעל השליטה לשעבר בקבוצת בזק, שאול אלוביץ', וכן לנושאי משרה בכירים נוספים בקבוצה ובחברת Yes בתקופה הרלוונטית, בהם אור אלוביץ', עמיקם שורר, לינור יוכלמן, ומנכ"ל Yes רון איילון, כי היא שוקלת להגיש נגדם כתב אישום בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך. הודעה דומה נמסרה גם למספר חברות בקבוצת יורוקום שהייתה בשליטתו של אלוביץ' בעת החשדות.