התלונה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הוגשה על ידי קצין CIA שהוצב בבית הלבן למשך פרק זמן מסוים, כך דווח הלילה (בין  חמישי לשישי) ב"ניו יורק טיימס". כאמור מאז התפוצצות הפרשה זהותו נותרת חסויה, וגם חברי קונגרס ורוב בכירי המודיעין האמריקאי אינם יודעים מיהו. עוד דווח בניו יורק טיימס כי האופן שבו התלונה נוסחה מרמזת כי הוא בעל הכשרה כאנליסט. בנוסף, ניכר כי הוא בקיא בפרטי מדיניות החוץ של ארה"ב כלפי אירופה וכי הוא בעל הבנה עמוקה בפוליטיקה האוקראינית וידע מסוים במשפטים.
עורכי הדין של מגיש התלונה נגד טראמפ סירבו לאשר את הפרטים עליו, כך מדווח העיתון, והדגישו כי פרסום מידע כלשהו בנוגע לזהותו עלול לסכן אותו: "יש לו הזכות להישאר בעילום שם". ב"ניו יורק טיימס" הסבירו את ההחלטה לפרסם את המידע שהגיע לידי העיתון בכך שהבנת תפקידו ומידת אמינותו של חושף הפרשה חיונית לבירור השאלה אם נשיא ארה"ב ניצל את סמכותו לרעה ואם הבית הלבן הסתיר את המעשה.
עוד דווח בעיתון כי לאחר שגילו על תוכן השיחה המדוברת של טראמפ, בכירים בבית הלבן ניסו להעביר את הקלטת השיחה וכן את התמלול המדויק שלה למערכת נפרדת, בה עושים שימוש עם מידע רגיש ומסווג במיוחד. לדברי חושף השחיתויות, ששוחח על הדברים עם פרקליט בכיר בסוכנות, הגורמים בבית הלבן הבינו מיד את חומרת המתרחש. 

בתוך כך, טראמפ התייחס לפרשת "אוקראינה גייט" בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. הוא כתב כי שהנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי "אמר שלא לחצתי עליו לעשות משהו אסור. לא יכולה להיות עדות טובה יותר מזה". טראמפ הוסיף: "מצד שני, בנו של ג'ו ביידן הוציא מיליוני דולרים באמצעות חימוש חזק לנשיא אוקראינה. הוא גם בזז מיליונים מסין. רע!".
מוקדם יותר היום דווח בעיתון כי הנשיא אמר לאנשי המשלחת האמריקאית לאו"ם כי הוא רוצה לדעת מי סיפק לגורם המודיעיני שהתלונן נגדו את המידע על שיחתו עם נשיא אוקראינה, שהובילה לפתיחה בהליך הדחתו. עוד פורסם כי הנשיא האמריקאי אמר כי "מי שעשה את זה דומה למרגל. בעבר, היו מתמודדים עם מרגלים בדרך אחרת".