לרגל השנה החדשה ניסים משעל שוחח הבוקר (שישי) עם שדרני רדיו 103FM על השנה שחלפה, וביקש שיבחרו את איש השנה שלהם. למרות שביקר אותו לא מעט בעבר ברדיו ובטורו ב'מעריב', בן כספית החליט לבחור בח"כ בני גנץ לאיש השנה שלו. 
"בהתחלה חשבתי שצריך לבחור בנו, הבוחרים הישראלים, שהפגינו בגרות וסבלנות שהתבטאה בעלייה של אחוזי ההצבעה בבחירות השניות", פתח כספית. "למרות זאת", אמר, "אי אפשר שלא לבחור בבני גנץ. אחרי כל מה שנכתב ונאמר עליו, כולל על ידי, הוא הגיע להישג מדהים. הוא 8 חודשים בפוליטיקה וללא כישורים פוליטיים. כיניתי אותו 'דג זהב בבריכה של דגי פיראניה'. אין לו סכין בין השיניים. הוא הביא 35 מנדטים בבחירות הראשונות, 33 בסיבוב השני - ובלם את נתניהו. הוא הפך את הווינר גדול של הפוליטיקה הישראלית ללוזר שלא מצליח להקים קואליציה כבר פעמיים ברציפות".
כספית ציין עוד הישג לזכותו של גנץ: "הוא הקים מפלגת כלאיים שעומדת על הרגליים ומורכבת משלושה רמטכ"לים ויאיר לפיד. דווקא בני גנץ, שכשהשתחרר מהצבא חשבנו שלא ילך לפוליטיקה, מראה לנו כמה הפוליטיקה זקוקה לאנשים כמוהו".

בן כספית הסכים עם הטענה של משעל, שאמר מניסיונו כי אופוזיציה אף פעם לא מנצחת ממשלה נופלת. בן אכן סבור כי בני גנץ זכה מההפקר: "נתניהו מנצח כאן את עצמו, אבל גם ב־2015 היינו בטוחים שזה יקרה והתברר שיצחק הרצוג הוא לא מי שיכול למלא את תפקיד ראש הממשלה. בני גנץ הגיע בזמן הנכון ובעיתוי הנכון עם שלושה רמטכ"לים שעונים על שאלת 'מר ביטחון'. אי אפשר להתווכח עם הטבלה וכפי שזה נראה היום, הוא יהיה ראש הממשלה, בין אם ברוטציה ובין אם לא. האיש הזה הטביע חותם כנגד כל הסיכויים".

אי אפשר בלי מילה על ראש הממשלה הנוכחי. "ברור שהתפקיד ההיסטורי של נתניהו הסתיים", אמר כספית, "יש לו זכויות, הוא עשה כמה דברים וגם הזיק בכמה דברים. זה ייקח עוד שנה או פחות. אם היועץ יגיש את כתבי האישום במהלך הרכבת הממשלה - זה יטרוף את הקלפים. צריך תשלובת של ניסים כדי שנתניהו ייצא מזה. אין מנוס מקביעה שאנחנו לקראת סוף כהונתו של נתניהו".
 
"בסוף כל אחד יכול להיות ראש ממשלה", סיכם, "השאלה היא האם אתה נתפס בעיני הציבור ככזה. אם הציבור מדמיין אותך יושב שם - צלחת את המבחן".
 
כספית, שכאמור ביקר בעבר את גנץ, הודה כי לא הכול מושלם בפוליטיקאי החדש בשכונה. "יש לי בעיה עם המנהיגות שלו, עם כושר קבלת ההחלטות שלו - אך הוא מתקן את עצמו תוך כדי תנועה. ישראל צריכה עכשיו מישהו שירפא את הפצע הפנימי. אחד שלא שונא ולא שנוא. אולי הבוחר הישראלי מזהה את גנץ ככזה".