אתר סורי אופוזיציוני דיווח היום (שבת) כי מאבק ניתש בדרום דמשק בין רוסיה לאיראן, לגבי זהות השולטים בניהול הדרכים הראשיות ובתחום הביטחוני באזור, כאשר האיראנים מעוניינים להשתלט על אזור "א-סיידה זיינב" הקדוש לשיעים. האתר מדווח כי הרוסים יודעים שהתוכנית האיראנית בדרום דמשק היא להקים שכונה לשיעים כמו הדאחייה שבביירות, והם עושים הכל לסכל את הפרויקט האיראני. בין היתר, הם מונעים את פתיחת הכביש המתוכנן בין בבלא לא-סיידה זיינב, שנחשב כשער לשליטה איראנית על האזור. 
בנוסף, הרוסים מנסים לסכל את ההתפשטות האיראנית בעיירות הנמצאות מדרום לדמשק, באמצעות השארת הסוגיות הביטחוניות תחת פיקודה של מוסקבה וכן הרחקת המפקדות האיראניות מהאזור. עוד דווח, כי למרות הצהרתו של מושל מחוז הפריפריה של דמשק, עללא איברהים, עם יציאת פלגי האופוזיציה מהאזור שפתיחת הכביש המדובר קרובה מאוד - הרוסים עושים הכל כדי לדחות אותה. למרות שאיראן מרגיעה את רוסיה בכל הקשור לעיירות בדרום לדמשק, הרוסים מעדיפים שהמליציות הפרו-איראניות יישארו מחוץ לדרום המדינה וזאת מחשש שישראל תתקוף את המוצבים הצבאיים האיראנים ובדרך תפגע בעיירות.
בתוך כך, שר החוץ הסורי ואליד אל-מועלם אמר במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק כי "סוריה דורשת נסיגה מיידית של כל הכוחות הזרים ושומרת לעצמה את הזכות להגיב במידה ויישארו".

מוקדם יותר השבוע פורסמו תמונות לוויין בדוח של חברת המודיעין הלווינית אימג'סאט אינטרנשיונל, מהן עולה כי על אף התקיפות הרבות באזור המיוחסות לישראל, בסיס "אימאם עלי" ממשיך להיבנות על ידי הצבא הסורי. בתצלום ניתן לראות כי נבנו באזור תשתיות צבאיות חדשות כמו ביצורים, שבילי גישה וכבישים סביב לבסיס, לצד הבנייה המחדשת את אזור מחסני התחמושת שהופצצו. יש לציין כי כל הבנייה הזו מתרחשת לאחר ההפצצות באזור. המעקב הלווייני אחר האזור התבצע בתאריכים ה-9.9.19 עד ה-21.9.19.
גם בבסיס הצבא האיראני ומשמרות המהפכה באלבוכאמאל שסמוך לגבול סוריה ועיראק, צפון מערבית לבסיס אימאם עלי שהופצץ אף הוא, מסתמנת בנייה מסיבית שנועדה לשחזר את הנזקים שנגרמו. הבנייה בבסיס זה, על פי תמונות הלוויין ודוח המודיעין שהחברה מפרסמת, עדיין נמשכת נכון ללפני שלושה ימים.