‏לפי הערכות במערכת הפוליטית, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כבר החליט להחזיר את המנדט לנשיא. גורמים בכחול לבן מוסרים כי הפגישה ביום שישי נערכה לצורך אחיזת עיניים בלבד. "הכל תקוע, אין שום התקדמות. הליכוד מתעקש להתקדם אך ורק במסגרת הגוש של 55, הדבר לא מקובל עלינו". גם בליכוד אומרים שלפי המצב, האופציה של החזרת המנדט בהקדם מצטיירת כמציאותית ביותר.
בליכוד הגיבו לאפשרות שרה"מ יחזיר את המנדט לנשיא מחר: "כל עוד כחול לבן לא מוכנים לקבל את העקרונות שהציג הנשיא, ממשלת שיוויונית ורוטציה בין נתניהו לגנץ, אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך. אם הם יתמידו בסירובם, סבירות גבוהה שרה"מ יחזיר המנדט".

עוד נמסר מהליכוד כי צוות המשא ומתן הונחה על ידי ראש הממשלה לעשות כל מאמץ אפשרי לקידום ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה נשיא המדינה בפגישת המשא ומתן מול כחול לבן מחר בבוקר, אך אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה שהציג נשיא המדינה (רוטציה בין נתניהו לגנץ וממשלה שיוויונית) וגם לא יציעו שום מתווה ריאלי אחר - אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך.

בנוסף נמסר כי "אם כחול לבן יחליטו להתמיד בסירובם למתווה הנשיא, בסבירות גבוהה ראש הממשלה נתניהו יחזיר את המנדט, מתוך תקווה שאולי לקראת סוף התהליך בשלושת השבועות האחרונים אנשי כחול לבן יבינו, שתקוותם לפוטש בליכוד או לפירוק של המחנה הלאומי אין לה בסיס במציאות, וממשלת אחדות רחבה לפי מתווה הנשיא זה הפתרון היחידי כדי למנוע בחירות מיותרות. גם לאחר החזרת המנדט במידה ויוחלט על כך, הליכוד יהיה מוכן להפוך כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה ולמנוע בחירות".

כזכור, אתמול התקיימה פגישה בין צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, אשר נועדה לקדם אפשרות של ממשלת אחדות ולמנוע בחירות חוזרות אך היא הסתיימה ללא הסכמות. מצד הליכוד הגיעו השרים זאב אלקין ויריב לוין, ומצד כחול לבן הגיעו המתווכים יורם טורבוביץ ושלום שלמה.