תחזית מזג האוויר: הערב ובמהלך שני ימי החג מזג האוויר צפוי להיות רגיל לעונה, כאשר בערבים ימשיכו לנשב משבי רוח קלים המבשרים את בוא הסתיו.


החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, שי פרנקל, מסר שלא יחולו שינויים מהותיים במידות החום בשלושת הימים הקרובים. הטמפרטורות בתל אביב ובירושלים יגיעו ל-28 מעלות, בחיפה-27, בבאר שבע-32 ובכנרת ואילת-35.



בתוך כך, כבר בסוף השבוע היו חופי הרחצה של איגוד ערים כנרת מלאים בכ-20 אלף נופשים. אתמול בבוקר נסגר חוף שקמים בשל תפוסה מלאה, אבל אחר הצהריים הוא שוב נפתח לכניסת מבקרים.



ברשות הכנרת ציינו, כי משפחות רבות בחרו להגיע כבר מסוף השבוע והן יישארו גם לערב ראש השנה והחג בקמפינג בחופי הכנרת, על מנת לחגוג באופן פחות שגרתי, בטבע את ראש השנה.



גם באתרי רשות הטבע והגנים וקק"ל הייתה תנועה ערה של מטיילים, בהם כאלו שהגיעו לחניוני הלילה לקראת החג. כ-90 אלף מטיילים ביקרו אתמול באתרי רשות הטבע והגנים.



בין האתרים המובילים היו הגנים הלאומיים מצדה, קיסריה וירקון תל אפק עם כ-3,000 מבקרים בכל אחד מהם, שמורת הטבע עין גדי עם 2,600 מטיילים והגן הלאומי אשקלון עם 2,300 מבקרים. עוד בלטו, שמורות הטבע הבניאס וגן השלושה (הסחנה) עם כ-1,800 מטיילים בכל אחד מהם.



ברשות הטבע והגנים נערכים למטיילים רבים שצפויים להגיע לטייל במהלך החג ובאתרים שונים יתקיימו פעילויות ייחודיות לרגל ראש השנה. גם בערבה התיכונה דווח אתמול על תנועה ערה של מטיילים ונופשים, שחלקם ימשיכו לבלות בנוף המדברי הפסטורלי גם במהלך החג.



אלפי מבקרים הגיעו אתמול לתערוכת כלי התעשייה והחרטות מהאוסף של התעשיין סטף ורטהיימר ולתערוכת המכוניות הקלאסיות של בנו איתן, המוצגות במוזיאון הפתוח בתפן. במוזיאון הייחודי נערכו לקליטת אלפי מבקרים ובמהלך החג יתקיימו גם סדנאות יצירה לכל המשפחה.