המנצחים הגדולים של המצעד השנתי של "מעריב": השנה הנוכחית במוזיקה הישראלית הייתה שנה שהפופ הישראלי הכתיב את הטון המוזיקלי ודחק מעט הצידה את המוזיקה הים תיכונית וההיפ הופ כשהוא גורם לשלל האמנים, צעירים כותיקים, להוציא שירי פופ, חלקם טובים יותר וחלקם פחות ולנסות ו"לעלות על הגל".



בחודש האחרון העלינו להצבעת גולשי "מעריב אונליין" את קטגוריות: זמר השנה, זמרת השנה, שיר השנה, הרכב השנה ופריצת השנה ואמנם הקרב היה צמוד מאד, יותר מבשנה שעברה שהייתה הראשונה שבה קיימנו את מצעד המוזיקה השנתי של "מעריב אונליין", אבל התוצאות שבחרו גולשינו וקוראינו הנאמנים לא רחוקות מתו השעה המוזיקלי של שנת תשע"ט.



נועה קירל. צלם: אור גפן
נועה קירל. צלם: אור גפן



זמר השנה שגולשי "מעריב אונליין" בחרו הוא עדן חסון, שפרץ עם להיט הבכורה שלו – "שמישהו יעצור אותי" וזכה השנה לשירים מוצלחים שחרכו את תחנות הרדיו בהם "אין יותר מועדונים", "כפיות" ו"איך את אוהבת". חסון היה בקרוב צמוד עם עומר אדם, מרגי ואייל גולן.



זמרת השנה שנבחרה היא נועה קירל, שהשנה עשתה צעד משמעותי במעבר מזמרת של בני נוער גם לליגה של "הגדולים" עם סינגלים בינלאומיים ראשונים ("Drum", "Sld"), שיפוט ב"גוט טאלנט" ו"בית הספר למוזיקה" (בקרוב) ועונה נוספת של סדרתה "כפולה". אה, קירל עלתה לכותרות השנה גם לא מעט גם בשל הזוגיות הטרייה עם מרגי. מי שהיוותה מתחרה צמודה על התואר היא לא אחרת מאשר עדן בן זקן.



עדן חסון, טקס פרסי אקו"ם. קיץ ברבנר
עדן חסון, טקס פרסי אקו"ם. קיץ ברבנר



שירה של קירל – "פאוץ'" שנכתב והולחן על ידי רון ביטון, איתי שמעוני, ג'ורדי, דורון מדלי וקירל עצמה והופק על ידי ג'ורדי נבחר בתואר "שיר השנה" בקרב גולשינו. השירים שהגיעו למקום השני והשלישי בהתאמה במצעד הם "ממה את מפחדת" של בניה ברבי ואייל גולן ו"יאסו".



הרכב השנה על פי גולשי "מעריב" הם הצמד סטטיק ובן אל שהשנה ניסו מזלם בארה"ב עם גרסאות לועזיות ל"סלסולים" ו"טודו בום", הופיעו עם ג'יי באלווין ושחררו את הסינגלים "בננות" ו"יאסו" (עם עדן בן זקן וסטפן) שנחשב לאחד הלהיטים הבולטים בשנה החולפת. מי שנמצאו במקום השני בתואר "הרכב השנה" הם בן זיני וטיילור שפרצו מהרשתות החברתיות לבמות.



סטטיק, בן אל תבורי. משה נחמנוביץ'
סטטיק, בן אל תבורי. משה נחמנוביץ'



פריצת השנה גם היא הוכרעה על חודן של הצבעות בודדות בין להקת הבנות "פורמולה" (אנג'ל בראנס, טניה לאורן, עלמה וליה ציון) לבין עדן מאירי ומי שזכו הן "פורמולה" שהשנה הצליחו ברשתות החברתיות עם השירים "ניו וייב", "ואו יה" ו"לאב מי".