בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן, ראש הממשלה נתניהו התקשר היום (ראשון) לח״כ בני גנץ שנמצא בלונדון. ראש הממשלה נתניהו הציע שהשניים ייפגשו מייד עם שובו של ח״כ בני גנץ לארץ ביום רביעי וראש הממשלה אף הציע לבוא לביתו של ח״כ גנץ. השניים סיכמו שצוותי המו״מ ייפגשו ביום רביעי ב-10:00 בבוקר בכנסת בישיבה שתהיה סגורה לתקשורת. ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם ח״כ בני גנץ ככל הנראה לפנות ערב.

"בעקבות שיחה שהתקיימה בין יו"ר כחול לבן לבין יו"ר הליכוד וראש הממשלה, אנו קוראים שוב לקיום משא ומתן ישיר בין הליכוד לכחול לבן על קווי היסוד של ממשלת אחדות רחבה וליברלית" נמסר מכחול לבן. "זוהי מטרתנו ונעשה הכל בכדי שבפרוס השנה החדשה נתקדם בנתיב זה. נקיים כל פגישה וכל מאמץ שיוכלו לקדם דרך זו. רק במשא ומתן ישיר בין כחול לבן לליכוד נוכל להגיע להסכמות שיביאו להקמת ממשלת אחדות ולהימנע ממערכת בחירות שלישית ומיותרת"
במשכן הכנסת התקיימה הבוקר פגישה בין צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן אשר בסופה הצדדים לא הגיעו להסכמות ולא נקבעה פגישה נוספת בין הצדדים. עם סיומה החליפו הצדדים האשמות כאשר הם טוענים כי הצד השני מבקש להוביל לבחירות נוספות. מכחול לבן נמסר כי "לצערנו בליכוד דבקים אך ורק ב'נתניהו תחילה'. במסגרת זו, בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה, יציבה וליברלית בראשות בני גנץ  - אך ורק למען מטרה זו נמשיך ונפעל". 

מהליכוד נמסר: "אכזבה גדולה נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של נשיא המדינה - ממשלה שיוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ. העובדה שכחול לבן דוחים את האפשרות היחידה לממשלת אחדות מוכיחה שבכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות. ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא. גם במידה והמנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא".
 
כזכור, בליכוד אמרו אמש כי אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה שהציג נשיא המדינה הכולל רוטציה בין נתניהו לגנץ וממשלה שיוויונית, ומנגד גם לא יציעו שום מתווה ריאלי, אחר ראש הממשלה בנימין נתניהו יחזיר "בסבירות גבוהה" את המנדט לנשיא, ייתכן עוד היום. מדובר בפגישה השלישית בין הצדדים, לאחר שפגישה שקיימו שלשום הסתיימה בלא תוצאות.
 
בפגישה שנערכה ביום שישי במלון אוריינט בירושלים ושארכה כארבע שעות השתתפו השרים יריב לוין וזאב אלקין מטעם הליכוד, ואילו את כחול לבן ייצגו יורם טורבוביץ' ושלום שלמה, שסירבו להצטלם ולשאת דברים בטענה שמדובר ב”הצגה לתקשורת”. בפתח הישיבה הודיעו נציגי הליכוד כי הם מקבלים את מתווה הנשיא כבסיס למשא ומתן להקמת ממשלת אחדות, והדגישו את הצורך המיידי בהקמת ממשלת אחדות רחבה. עיקר הפגישה עסק במתווה הנשיא על מרכיביו השונים, אולם בסופה נציגי כחול לבן לא השיבו אם הם מקבלים את המתווה.
 

נציגי הליכוד ביקשו להמשיך ולקיים ישיבות רציפות כדי לקדם את המו"מ, אך לבקשת כחול לבן נקבע כי לא תתקיים ישיבה במוצאי שבת, וכי הישיבה הבאה תיערך רק הבוקר. מכחול לבן נמסר עם סיום פגישת המשא ומתן עם הליכוד: "כחול לבן חוזרת ועומדת על כך שהמהות והתוכן הם העיקר לכל משא ומתן על הרכבת ממשלה. מנגד, עמדת הליכוד כפי שנמסרה בפגישה הינה כי סוגיית הרוטציה והמשך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה היא הבסיס לניהול הדיון".
 
עוד נטען כי חברי צוות המשא ומתן של כחול לבן העלו מספר דרישות תוכן ראשוניות, "אך צוות המשא ומתן של הליכוד התבצר בעמדתו והתנה את התייחסותו לנושאים אלו בכך שכתנאי מוקדם תסכים כחול לבן שנתניהו יוסיף לכהן כראש הממשלה ושהממשלה שתוקם תתבסס על בלוק ה־55 של הימין".

יורם טורבוביץ', יריב לוין. צילום: יונתן זינדל, אביב חופי - פלאש 90

 
"היה ידוע מראש כי כחול לבן לא תסכים לתנאים אלו. לפיכך, אין מנוס מלהבין כי הצבת שני תנאים מקדימים אלו מטרתה לגרור את מדינת ישראל לבחירות שלישיות, כפי שרוצה ראש הממשלה", נאמר בהודעה. בין הדרישות שהעלו טורבוביץ' ושלמה היו הגבלת כהונת ראש הממשלה, איסור כהונה עם כתב אישום פלילי, קידום ברית הזוגיות, העלאת שכר המינימום ועוד.
 
"אם בליכוד ימשיכו להתעקש לדבר בשם גוש ה־55 ושנתניהו יעמוד בראש הממשלה, יהיה בכך סימן שנתניהו מוביל לסיבוב בחירות נוסף", אמרו בכחול לבן. בכיר בכחול לבן הוסיף כי "המשחק מכור מראש, אלה לא באמת ישיבות ולא באמת שיחות. אלקין ולוין אפילו לא מסתירים את זה  ששלחו אותם רק להצטלם במסגרת הניסיון להרחיק את האשמה מנתניהו, אם יהיו בחירות נוספות".

מנגד, בליכוד המשיכו להאשים את כחול לבן בטרפוד התהליכים. "אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה שהציג הנשיא וגם לא יציעו שום מתווה ריאלי אחר - אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך", נמסר מהמפלגה. "אם כחול לבן יתמידו בסירובם למתווה הנשיא, בסבירות גבוהה נתניהו יחזיר את המנדט. זאת מתוך תקווה שאולי לקראת סוף התהליך, בשלושת השבועות האחרונים, בכחול לבן יבינו שתקוותם לפוטש בליכוד או לפירוק של המחנה הלאומי, אין לה בסיס במציאות, וכי ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה הנשיא זה הפתרון היחיד שימנע בחירות מיותרות. גם לאחר החזרת המנדט, אם יוחלט על כך, הליכוד יהיה מוכן להפוך כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה ולמנוע בחירות".

בסביבתו של נתניהו ממשיכים לטעון כי אין תחליף לבלוק ה־55 בראשותו. "אין ליכוד בלי נתניהו, אין ליכוד בלי חרדים, ואין חרדים עם לפיד וליברמן, ולכן אין ממשלה שנתניהו לא בראשה", אמר גורם המקורב לנתניהו.