עם סיום שנת תשע"ט ותחילתה של תש"ף מציג הג'רוזלם פוסט את רשימת היהודים המשפיעים ביותר בעולם בשנה האחרונה. בראש הרשימה המונה את 50 היהודים שהיו בעלי השפעה מכרעת על חיי העם היהודי בשנה האחרונה, נמצא ראש המוסד יוסי כהן. בשלוש וחצי שנותיו כראש המוסד, כהן בן ה-58, הפך את הארגון לגוף שנוטל סיכונים ומשנה היסטוריה. זה נכון לזירה האיראנית, כאשר השיא היה השגת ארכיון הגרעין האיראני, וזה נכון לשכנוע מדינות אפריקה ומדינות ערביות סוניות לתת פומבי לקשריהן עם ישראל.



במקום השני נמצא השגריר האמריקאי בישראל, דיוויד פרידמן, מי שנחשב למקורב ביותר לנשיא האמריקאי האוהד ביותר לישראל. פרידמן היה חלק מהובלת העברת השגרירות האמריקאית לישראל וההכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן.



ראש הממשלה בנימין נתניהו מצא את עצמו רק במקום השלישי ברשימה. חלק מהסיבה לכך היא העובדה שאי אפשר להתעלם כי לא משנה כיצד יסתיימו התהפוכות הפוליטיות בישראל, השנה האחרונה תיזכר כתחילת סוף עידן ביבי. גם אם הוא מצליח איכשהו לשמור על השלטון השפעתו האדירה על ענייני ישראל ומול העולם תלך ותדעך.



במקום הרביעי נמצאים צמד מנהיגי כחול לבן - בני גנץ ויאיר לפיד. השניים הובילו את המפלגה שהקימו ל-35 ולאחר מכן ל-33 מנדטים בשתי מערכות הבחירות האחרונות, הישג מדהים למפלגה חדשה מהניילוניים. שניהם עשו המון טעויות במהלך הדרך, חלקן מביכות מאוד, אך הישגיהם אינם ניתנים להכחשה.



את החמישיה הפותחת משלימה אישה שפחות מוכרת לאזרחי ישראל. סיגל מנדלקר, היא האישה שמאחורי הקלעים של הסנקציות האמריקאיות על משטר האיתוללות האיראני. מנדלקר היא תת מזכיר במשרד האוצר האמריקאי האחראית על נושאי טרור ומודיעין פיננסי.



לרשימה המלאה