רוצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין, יגאל עמיר, עתר הבוקר (ראשון) לבית המשפט העליון, בערעור על החלטת בית המשפט המחוזי למניעת שיחות טלפון וביקורים. ההחלטה לשלול מעמיר שיחות טלפון, ביקורת, התייחדות וזכויות נוספות הגיעה לאחר שלפני מספר חודשים התקשר עמיר ליואב אליאסי ("הצל") ושוחח עמו על הקמת מפלגה שרוצה לשחררו מהכלא.



עמיר טוען בעתירה כי שב"ס נוהג כלפיו באפליה, שכן כאשר אסירים אחרים ניהלו שיחה על נושאים פוליטיים מובהקים במהלך מאסרם הם לא נענשו כלל. בעתירתו טוען עמיר באמצעות בא כוחו כי דבריו היו בגדר "אמירת אגב", שלא ניתן להוכיח את קיומה של איסור התעמולה במסגרתם. עמיר הגדיר את שיחת הטלפון עם אליאסי כשיחת התייעצות בלבד.

עו"ד אריאל עטרי, בא כוחו של עמיר, מסר כי "יגאל עמיר הנו דמות שמעוררת רגשות, עד היום. הדבר הופך אותו לנייר לקמוס של מערכת המשפט, לטעמנו הוא מופלה לעומת אסירים אחרים ממניעים פסולים. הפניה שלנו לעליון באה למנוע עיוות זה". 

לפני מספר ימים דחה בית המשפט לעניינים מנהליים את עתירתו של עמיר, נגד אותה החלטה של השב"ס. השופט כתב בהחלטתו כי "אין מניעה בשלילת טובות הנאה לצד ענישה משמעתית, ובמקרה דנן אין כל טענה לעניין סמכות או פסלות בהליך. לפיכך אין עילה להתערב בשלילתן של טובות הנאה של ביקורים, קבלת עיתונים ומכשירי חשמל". 

בשיחתו עם אליאסי לפני מספר חודשים, אמר עמיר כי "קמה תנועה שרוצה לשחרר אותי. יש שם 600 חבר'ה, פנסיונרים, אקדמאים. עכשיו, הם רוצים להקים מפלגה שתרוץ בבחירות הקרובות במטרה לשחרר אותי, ואחת המטרות היא לשנות את מפת התקשורת בארץ, שכולה בידי השמאל. האנשים האלה לא פוחדים מכלום והם הקימו אותה באינטרנט. תרשום את הטלפון של אשתי, תבדוק איתה. לריסה". אליאסי ענה לעמיר כי "אני לא חושב שאתה איזה בן אדם שאני מעוניין לפתח איתו איזה שיח".