משרד המשפטים הודיע היום (ראשון) כי החל בבחינת הנסיבות שהובילו לפציעתו של סאמר ערביד, המחבל החשוד שעמד בראש החולייה שרצחה את רינה שנרב, במהלך חקירתו על ידי שב"כ. בהודעה שנמסרה מטעם המשרד צוין כי היחידה לבירור תלונות נחקרים - מבת"ן - החלה בבדיקת האירוע במסגרתו פונה המחבל לאשפוז בעת שהיה עצור, וכי החל איסוף חומרים רלוונטיים בנושא.
המבת"ן הוא גוף במשרד המשפטים, העוסק בבירור תלונות על התנהגות בניגוד לדין או באופן בלתי ראוי מצד גורמי שירות הביטחון הכללי, במהלך החקירות הנערכות על ידם, ומתן המלצות בדבר האמצעים הראויים להינקט כתוצאה מבירורים אלה. המבת"ן הוקם בשנת 1992, מתוקף החלטת ממשלה ומתוך רצון לייסד גוף ייעודי שייתן מענה לתלונותיהם של מי שנחקרו בשב"כ ואשר סבורים כי חוקריהם פעלו בניגוד לדין או באופן בלתי ראוי.
החל משנת 2014, ועל מנת לחזק את מעמדו כגוף עצמאי ובלתי תלוי ולהגביר את האמון הציבורי בו, פועל המבת"ן כיחידה בתוך משרד המשפטים, הכפופה מבחינה ניהולית למשרד, ועובדיו הם כולם אנשי משרד המשפטים.
 

כזכור, אמש הותר לפרסום כי במהלך פעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל אותרו ונעצרו המפגעים אשר ביצעו בחודש שעבר את פיגוע הטרור במעיין דני (עין בובין) הסמוך ליישוב דולב בבנימין, בו נרצחה רינה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה. המפגעים, תושבי גזרת רמאללה ובנימין הינם פעילי ארגון החזית העממית, אשר תכננו וביצעו את הפיגוע וכן חשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה.
בראש החולייה עמד ערביד, תושב רמאללה כבן 44, מבכירי הארגון בגזרת רמאללה. בעברו היה עצור מספר פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש החזית העממית ברמאללה בזמן האינתיפדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים. הוא עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

כשלוש שעות לאחר פרסום מעצרם, דווח כי הוא מאושפז בבית החולים במצב קשה מאוד. משב"כ נמסר: "במהלך חקירתו, ערביד דיווח כי אינו חש בטוב, ככל הנראה בעקבות אירוע לבבי. בהתאם לנהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים ומצבו מוגדר קשה מאוד. חקירת תשתית הטרור עודנה מתנהלת ולא ניתן למסור פרטים נוספים".