בבגדד מאשימים את ישראל בתקיפת מיליציות איראניות בשטח עיראק: ראש ממשלת עיראק, עאדל עבדול מאהדי האשים היום (שני) את ישראל בתקיפת מוצבי המיליציות השיעיות בגיבוי איראני בעיראק. זאת הפעם הראשונה בה גורם רשמי בבגדד מאשים באופן ישיר את ישראל בביצוע תקיפה באדמתה, כך דווח ברשת הטלוויזיה אל-ג'זירה.
"מחקירת הממצאים באזורי התקיפה של בסיסי כוחות המיליציה, עולה כי ישראל ביצעה את התקיפה", אמר מאהדי. המיליציות השיעיות בעיראק עצמן האשימו מספר פעמים את ישראל בביצוע התקיפות בבסיסיהן ובמחסני הנשק שלהן על ידי כלי טיס בלתי מאוישים. במהלך התקיפות המיוחסות לישראל, נהרגו שני לוחמי מיליציה.
בדובר צה"ל בוחרים שלא להגיב להאשמותיו של ראש ממשלת עיראק. "הדיווחים המייחסים את התקיפות לישראל מגיעים מהתקשורת הזרה, על כן אנו לא מגיבים עליהם". למרות זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז בחודש שעבר על האפשרות שישראל כן נושאת את האחריות על תקיפה של מוצבים בתמיכה איראנית בכל רחבי המזרח התיכון. 

כזכור, נתניהו אמר כי ישראל אחראית למאות תקיפות בסוריה, אשר חלקן כוונו כנגד מטרות מיליציה איראניות, על מנת למנוע מטהרן את האפשרות להתבסס במדינות הגובלות בישראל ולצמצם את מעורבותה הצבאית באזור. הפנטגון דוחה את האמירות המייחסות גם מעורבות אמריקאית באותן תקיפות.