"חקרו את הנעשה במרתפי השב"כ": הרשימה המשותפת שיגרה היום (שני) מברק ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובו דרישה לפתוח בחקירת העינויים על ידי חוקרי השב"כ שגרמו לפגיעה אנושה בחשוד סאמר ערביד, שנעצר בחשד לרצח רנה שנרב ז"ל - ולהעמיד את האחראים לדין.
בפנייה נאמר, כי ערביד נעצר ביום רביעי שעבר כשהוא במצב טוב, ובמהלך החקירה הוא עבר עינויים והתנכלויות בצורה ברברית - עד שהובהל להתראות החולים הדסה בירושלים במצב אנוש כשהוא מחוסר הכרה.
חברי הכנסת מהרשימה המשותפת דרשו מהיועץ המשפטי לבדוק את הנסיבות בהן קיבל השב"כ היתר ממשרד המשפטים לשימוש בכח ועינויים במהלך חקירת ערביד בצורה לא חוקית ובלתי לגיטימת.

"משרד המשפטים והשב"כ חצו את כל הקווים האדומים בפרשה זו", נאמר בפנייה למנדלבליט. "יש לשים קץ למדיניות זו של חקירות בעינויים, לשמור על זכויות העצורים החל מחקירתם ועד למעצרים המנהליים".

כזכור, חבר החולייה האחראי לרצח של רינה שנרב ז"ל במעיין הסמוך ליישוב דולב לפני כחודשיים הוא סאמר מינא סלים ערביד, תושב רמאללה כבן 44, מבכירי הארגון בגזרת רמאללה. בעברו היה עצור מספר פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש החזית העממית ברמאללה בזמן האינתיפדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים. הוא עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.
 
במהלך חקירתו, ערביד דיווח כי אינו חש בטוב, ככל הנראה בעקבות אירוע לבבי. בהתאם לנהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים ומצבו מוגדר קשה מאוד. חקירת תשתית הטרור עודנה מתנהלת ולא ניתן למסור פרטים נוספים.