הכרזת מלחמה: אתר הטכנולוגיה האמריקאי the verge פרסם היום (שלישי) הקלטה באורך שעתיים, בה נשמע מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, כשהוא מנהל שיחה גלויית לב עם עובדי החברה. השיחה, שהתקיימה ביולי האחרון, כללה שאלות ותשובות בין המייסד לבין העובדים. "אם מישהי כמו אליזבת וורן, שחושבת שיש לפרק את חברות הטכנולוגיה כמו פייסבוק, אנחנו נמצא את עצמנו בפני קרב משפטי וננצח אותו", אמר. "זה באסה בשבילנו, אני לא רוצה לנהל תביעת ענק נגד הממשלה שלנו אבל אם מישהו מנסה לאיים על משהו כל כך קיומי, אתה נכנס לזירה ונלחם", הוסיף. 
לדבריו, פירוק של חברות הענק - בין אם מדובר בפייסבוק, בגוגל או באמזון - לא יפתור את הבעיות. "זה לא יקטין את הסיכויים להתערבות של גורמים זרים בבחירות", טען, "להיפך, זה עלול להפוך אותה לאפשרית יותר, כי הדבר ימנע מהחברות מלעבוד ביחד". בהמשך דבריו מתח ביקורת על המתחרה טוויטר: "הם לא יכולים לעשות עבודה כמונו. הם מתמודדים עם אותן סוגי בעיות אבל הם לא יכולים לשים את ההשקעה הנדרשת. ההשקעה שלנו בנושאי בטיחות גדולה יותר מכל הרווח של החברה שלהם" – אמירה שהתקבלה בצחקוקים שהוקלטו.

וורן הגיבה בסדרת ציוצים:
"אני לא מתכוון ללכת להעיד בפני כל מדינה בעולם", אמר והתייחס לסירובו להגיע לפרלמנט הבריטי לאחר התפוצות פרשת קיימברידג' אנליטיקה. "הרבה מדינות מעוניינות שאגיע, וכשעלו הנושאים הקשורים לקיימברידג' אנליטיקה בשנה שעברה העדתי בארצות הברית ובפני הפרלמנט האירופי. זה ממש לא הגיוני שאלך לכל מדינה שתבקש". הוא התייחס גם להשקת ליברה, המטבע הוירטואלי של החברה: "הדברים הפומביים הופכים להיות קצת יותר דרמטיים, לדעתי. אבל חלק גדול מזה הוא קשרים פרטיים עם רגולטורים מסביב לעולם ואלו, אני חושב, הם לרוב יותר משמעותיים ופחות דרמטיים. והמפגשים הללו לא משוחקים מול המצלמה אבל שם הרבה מהדיונים בפרטים מתקיימים".

בהמשך השיחה הביע את חששו מהתחזקותה של אפליקציית "טיקטוק" הסינית בקרב צעירים רבים בעולם, וכן שב והדגיש את רצונו להמשך בשליטה הבלעדית בחברה.


 

לפני כשבועיים נפגשו מנכ"ל החברה ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הנשיא צייץ בחשבון הטוויטר שלו תמונה מהפגישה וכינה אותה כ"נחמדה" בחדר הסגלגל. בפייסבוק התייחסו לפגישה וציינו כי המנכ"ל "קיים פגישה טובה ובונה עם נשיא ארצות הברית". כאמור אף אחד מהצדדים לא חשף פרטים מהפגישה. 
 
 
כמה ימים לפני כן דווח כי ארבע ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות - פייסבוק, גוגל, מייקרוסופט וטוויטר נפגשו עם נציגי סוכנויות הביון האמריקאיות, כדי לדון באסטרטגיות אבטחה שונות לקראת הבחירות לנשיאות שצפויות להתקיים בנובמבר 2020. צוותי האבטחה של החברות נפגשו במטה פייסבוק בפארק מנלו עם נציגים מהלשכה הפדרלית לחקירות, ממשרד המודיעין הלאומי ומהמחלקה לבטחון פנים ארצות הברית.