המשחק הרביעי בסדרת בורדרלנד, Borderlands 3, שפותח על ידי Gearbox Software ומופץ על ידי 2K, ממשיך את הקו של קודמיו בסדרה המצליחה של משחק היריות ממבט ראשון, ומספק חוויית משחק מהנה, עם מינימום הגבלות ושלל דמויות, אמצעי לחימה ואפשרויות משחק - ששווים לחלוטין את הרכישה.
 
אחד ההיבטים החזקים של המשחק הוא העלילה שלו, שמחזירה אותנו לכוכב הלכת פנדורה, המלא בכספות המחזיקות אוצרות וטכנולוגיה, שיכולות להיטיב או להרוס את מערכת הכוכבים שלנו. במשך עשורים חברות וכנופיות ניהלו מאבק מתמשך ובלתי נגמר על אותם אוצרות, עד שהכוכב חרב והפך לבית משוגעים רצחני. בעידן הנוכחי יש עדיין קבוצה קטנה של מחפשי כספות, שמונהגים על ידי לילית ושתפקידם לאתר את האוצרות ולמנוע מהם להגיע לידיים הלא נכונות.

הסיפור המרכזי מתרחש לאחר מותו של ג'ק מהכותר הקודם בסדרה, והוא מציג את הכנופייה החדשה שקמה במקומו על ידי תאומי קליפסו, "ילדי הכספת", שמנסים להשיג חפץ חייזרי בעל יכולת הרס חסרת תקדים.


 
בשלב הזה השחקן נכנס לתמונה, כשהוא יכול לבחור מבין ארבע דמויות חדשות, כל אחת עם המאפיינים הייחודיים לה - מכלי נשק ועד יכולות. כל אחת מהדמויות מאוד מהנה ושונה לתפעול, וזה נותן מוטיבציה לשחק שוב את השלבים והמשימות השונות. תוכלו לבחור בין הסירנה אמרה, שיכולה לשגר את עצמה דרך אויבים, או את מוז שרוכב על דוב מברזל, זיין - שחזק מאוד בקטע הטכנולוגי, ואפילו רובוט שיודע לתקשר עם חיות ולזמן אותם לקרב. 
 

בניגוד למשחקי יריות דומים שכוללים איסוף שלל ואוצרות עם קצב התקדמות איטי, פה אתם תצברו ניסיון ונקודות עדכון בצורה מהירה, ותוכלו לשדרג באופן יעיל את הדמויות. חשוב לציין כי כשמגיעים לקרבות בוס בסוף כל שלב - רמת הקושי היא גבוהה, אבל המשחק לא מעניש על כישלון ומוות. במקרה הזה רק אומר שאתם צצים מחדש, וממשיכים לצבור נקודות לשדרג את הדמות.
 
מהרגע שתחברו את הדמות תוכלו לשחק לבד או עם חברים ותעקבו אחר ההוראות של המפקדת לילית (עוד דמות שחזרה מהמשחקים הקודמים), שתלווה אתכם במסע עד שתגיעו לאוצר הגדול. במהלך המסע הזה אתם תאספו מגוון מטורף של כלי נשק, מגינים ואביזרים מיוחדים, תצאו לעולמות חדשים שכל אחד מהם כולל סביבות ייחודיות לחקור, כמו אדמות מדבריות עוינות, ערים שסועות מלחמה, או שממה קטלנית עם יצורים שלא תמיד מגיעים עם ראשים.

עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק. הכותר Borderlands 3 זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.