"אנו משמשים מגדל הפיקוח השומר על הארגון ועל הנכס הכי המהותי לו – המידע", אומר עודד שחר, מנכ"ל חברת DataBank שמפעילה מרכז SIEM SOC - חמ"ל סייבר שפועל מסביב לשעון ותפקידו ניטור, איתור ומניעת פעולות חשודות ומתקפות סייבר לארגונים מכל התחומים. 
 
התקפות סייבר במרחב הדיגיטלי של ארגונים הפכו בשנתיים האחרונות לשגרה כמעט יומית, ואמצעי האבטחה הפכו גם הם מתוחכמים, מורכבים ובעיקר יקרים יותר. בשל העובדה שהקמה של מערך סייבר יעיל מהווה אתגר כלכלי גדול (גיוס והכשרת צוותים מיומנים והשקעה בטכנולוגיות), חלק גדול מהחברות בוחרות בשירותי מיקור חוץ. 
 
בחברת DataBank מדגישים כי מלבד האפשרות לקבל מענה מלא ומקיף על ידי גורם מומחה באיתור מתקפות סייבר, השירות מספק גם טכנולוגיות מתקדמות עם אלגוריתם ייחודי המאפשר איסוף נתוני מודיעין חובקי עולם, המספקים התרעות בזמן אמת. "הפתרון שאנחנו מציעים הוא המקיף ביותר, וכולל גם את שלב המניעה מפגיעה ומהתקפות, דרך שמירה על ההמשכיות העסקית במקרה של קריסת שרתים או חטיפת מידע ועד גיבוי בענן והעברתו לקלטות במתקן כספת מאובטח", מדגיש שחר. 
 

לדברי הריש שיב, סגן נשיא מזרח תיכון ואפריקה בחברת סופוס, המעבר לדור הבא של אבטחת מידע (ספקי שירותי אבטחה מנוהלים) מהווה אתגר תפעולי עבור ערוצי ההפצה הפועלים בסביבה חדשה ומורכבת, וזאת בשל התחזקות הרגולציה בתחומי אבטחת המידע בישראל והחמרת התקנות לתפעול מערך סייבר ארגוני. 
 
שיב סבור שתפעול נכון של מערך סייבר הוא לא רק יקר, אלא נחשב גם דורש זמן ומשאבים. "אנחנו רואים שמתרחש מעבר למודל של מנויים בשירותי סייבר, וזה משפיע לא רק על הלקוחות אלא גם על הספקים שלהם". לדברי שיב, מספר הספקים בתפעול מערך סייבר ארגוני יכול לרדת משמעותית ולשפר את היעילות ואת עלויות התפעול.
 
קלוד ביטל, מנהל מחלקת שירותי אבטחת מידע מנוהלים (MSSP) ב־2BSecure, חברת אבטחת המידע והסייבר של מטריקס, ציין כי באחרונה נתקל במקרה של לקוח אסטרטגי שבמשך מספר ימים זוהו בנכסיו הדיגיטליים תנועות חשודות. "התרענו בפניו על כך מראש והמשכנו לעקוב. כאשר הגיעה המתקפה הצלחנו לנטרל את האירוע המורכב והמתגלגל תוך מספר שעות בודדות על ידי עובדי החמ"ל וצוותי התגובה שלנו. רמת תפעול כזו בלתי ניתנת לביצוע כאשר מתבססים על צוותי IT ואבטחת מידע פנימיים בארגון".