בית המשפט המחוזי בירושלים שחרר היום (רביעי) את מלכה לייפר, המועמדת להסגרה לאוסטרליה על עבירות פדופיליה בנערות, למעצר בית אצל אחותה. הפרקליטות ביקשה לערער על ההחלטה ובית המשפט עיכב את ביצוע ההחלטה עד יום שישי.



מארגון JCW המלווה את הנפגעות נמסר כי "נדהמנו מההחלטה שהתקבלה לשלוח את עבריינית המין מלכה לייפר למעצר בית. מדובר באשה מסוכנת שעושה צחוק מבית המשפט. להזכירכם לייפר פגעה בתלמידות שלה באוסטרליה וחומקת מההעמדה לדין כשלצערנו נחשד כי היא קבלה סיוע מסגן שר הבריאות של מדינת ישראל. ארגננו הביא חומרים ברורים המעידים על כך שהיא מנהלת אורח חיים תקין, וחוות דעת פסיכיאטריות רבות אוששו את טענתנו. אנו מצרים על החלטה זו וליבנו עם הנפגעות שדמן נשפך כבר שנים".

כזכור, בשבוע שעבר החליט בית המשפט כי הליכי ההסגרה ייעצרו עד שיוכרע אם היא כשירה לעמוד לדין. השופטת חנה מרים לומפ הורתה למנות פאנל מומחים שיקבע אם לייפר לוקה בנפשה או מתחזה. 

לדברי השופטת, בשל "פגמים רבים שעלו בחוות הדעת מטעם הפסיכיאטר המחוזי, שבין היתר התבססו על עובדות שגויות שהוצגו בפני הרופאים, והדבר השפיע על דעתם בטרם חוות הדעת", הפרקליטות לא הצליחה להוכיח כי לייפר מתחזה.
בנוסף קבעה כי "שיחה עם אנשים ועריכת קניות אינם מלמדים בהכרח על התחזות פסיכיאטרית". עם זאת, לאור הסתירות שעלו בעבר ומורכבות המקרה היא החליטה למנות פאנל מומחים מטעם בית המשפט שיבחן את מצבה הנפשי של לייפר.