פרסום ראשון: גורם ב"ישראל ביתנו" אמר היום (רביעי) בשיחה עם "מעריב אונליין" כי במהלך ישיבת המנהלת של המפלגה, יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, אמר כי "הדבר האחרון שמדינה צריכה אותו היום זה סיבוב שלישי של הבחירות. נראה שגם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה מהותית. לכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד".
 
הגורם ציין כי ליברמן אמר עוד שהוא "מקווה שעדיין ניתן להתקדם במסגרת הדו-צדדית בין הליכוד לכחול לבן, אפשר להתקדם הרבה מעבר ממה שראינו עד היום, אך אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך, ישראל ביתנו תניח הצעה משלה לשתי הסיעות. בכל מקרה, מיום כיפור ניכנס למלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה". עוד נמסר כי ליברמן הבהיר שינצל את יום השבעת הכנסת ה-22 למגעים הלא פורמליים עם ראש הליכוד וכחול לבן.

אמירתו של ליברמן באה על רקע דברים שנאמרו היום בישיבת סיעות הימין. במהלך הישיבה עלתה השאלה, אם ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להזמין את ליברמן לפגישה. ראש הממשלה היה זה ששאל את דעת המשתתפים, וזאב אלקין, יריב לוין , איילת שקד ומשתתפים נוספים תמכו ברעיון, לא היו מתנגדים. 
 
עם זאת, כרגע הכיוון הזה תקוע, ולהערכת הגורמים בבלוק הימין, לא תהיה התקדמות עד שכחול לבן לא יחזירו את המנדט לנשיא גם הם. לדבריהם, כאשר המערכת תגיע לישורת האחרונה, כלומר, ל-21 ימים האחרונים לניסיונות להקים קואליציה, אז הצדדים עשויים להתפשר. עוד אמרו הגורמים, שהחרדים רומזים לנכונות להתפשר עם ליברמן בכמה תחומים, כולל נוסחת חוק הגיוס ודברים נוספים, אבל זה יכול לקרות רק אם יהיה מו"מ עם ישראל ביתנו ולא בשלב הנוכחי.