משהו שאפשר ליהנות ממנו בימים הנוראים האלו: סדרה חדשה ומענגת בנטפליקס, “טובים מאיתנו". ממעמקי ארבעה פרקים שנבלעו בכמה ביסים בסלון ביתי בערב וחצי אין מילה רעה שניתן לומר על סדרת הרובוטים החדשה תוצרת רוסיה. היא מתרחשת באיזה עתיד לא רחוק מאיתנו, שבו קיימים חידושים טכנולוגיים חביבים אבל לא מופרזים לגמרי. כלומר מכוניות מעופפות אין וגם כלבים אוטומטיים לא נובחים ברחובות. יש גני שעשועים וילדים משחקים בהם, ומשגיחות עליהם אמהות ולא רובוטיות שירותים. ויש גם צמד הורים לשני ילדים שגרושים באופן המכוער המקובל, ופה ושם מזמזם איזה רחפן תוצרת הימים האלה - ועין מנוסה מזהה מיד שלא מן המהדורות האחרונות - ובסך הכל הסביבה היא סביבת ימינו אלה.



השוני הגדול ביותר הוא הרובוטים, או כפי שהם מכונים בסדרה: הבוטים. אלה עשו קפיצת דרך גדולה, יודעים להבין ולזייף רגשות, ולכאורה פועלים על פי שלושת חוקי הרובוטיקה של אסימוב שאומרים בעיקרם כי רובוט לא יפגע באדם. אבל יש מי שנלחם בבוטים החדשים, מחתרת “המחסלים", הטוענת כי הבוטים הם מכונות שישתלטו על כדור הארץ, והתחושה היא שעימות גדול מסתתר מאחורי הפינה ואוטוטו כולם יתחילו להרביץ לכולם, אנשים לבוטים, בוטים לאנשים, ומאחורי כל זה בטח מסתתרים אינטרסים עסקיים גדולים, ובקיצור יהיה שמח.





“טובים מאיתנו" היא סדרה מצוינת להעביר איתה ימים של בטלה בבית. היא שומרת על רמת עניין בלי להסתבך בדיונים פילוסופיים גבוהים ומאידך בלי להיות מטופשת. בדומה לסדרות רבות שאינן אמריקאיות, הדמויות שלה הן בנות מעמד הפועלים, לבושות בפשטות, הגברים אינם מגולחים, הנשים תחבלניות, וכולם גם יחד אינם מפלסים את דרכם במעלה היום בתוך חליפות נוצצות ממשפט שנון אחד למשפט השנון הבא. ועדיין “טובים מאיתנו" מצליחה להיראות מלוטשת ותאווה לעיניים. מומלצת בחום.