סדקים בבלוק? ראשי בלוק הימין סירבו להתחייב להמשיך להמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשות הממשלה, אם חבר הכנסת בני גנץ ייכשל בהקמת ממשלה, וישראל תיכנס לתקופת 21 הימים שאחריהם אם לא קמה ממשלה - תיערך מערכת בחירות שלישית, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 12. על פי הדיווח, את ההצעה הציג השר לענייני ירושלים זאב אלקין במפגש ראשי בלוק הימין בשעות הבוקר, אך גם יו"ר דגל התורה משה גפני והן בכירים ב"ימינה" סירבו להתחייב כי במקרה שכזה לא ישקלו להמליץ על מועמד חלופי לראשות הממשלה שהוא לא נתניהו.



למעריב נודע כי ראשי סיעות המחנה הלאומי ביקשו שלא לחתום כעת על מכתב המלצה לנשיא לשלב האחרון של 21 הימים מכיוון שלא רצו להכשיל כבר בשלב זה את המאמצים לאחדות עוד בטרם הגעה לשלב זה. יחד עם זאת, כולם הבהירו בצורה ברורה במהלך הפגישה שבכוונתם להישאר מאוחדים בבלוק של כל 55 ח״כים ממפלגות הימין סביב המועמדות של ראש הממשלה בנימין נתניהו למשך כל השלבים של תהליך הקמת הממשלה - כולל השלב האחרון של 21 יום, אם יגיעו לשם.



בנוסף לכך דווח במהדורה, כי במהלך הישיבה פנה ראש הממשלה לחברי הגוש, והסביר כי אחת המגבלות בדרך להקמת ממשלת אחדות בין הליכוד ובלוק הימין לבין מפלגת כחול לבן, הוא סירובה של כחול לבן לשבת עם "הסמוטריצ'ים", להגדרתו. בתגובה לכך, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (ימינה) אמר כי הוא מוכן לפרוש מהגוש ואף לתמוך בממשלת אחדות מחוץ לממשלה, וזאת כדי למנוע בחירות נוספות.



כזכור, מאז הבחירות שנערכו ב-17 לספטמבר, ואף לפני כן, ישראל נקלעה לפלונטר פוליטי כאשר אף צד, לא מימין ולא משמאל מצליחים להקים ממשלה, וגם המגעים לממשלת אחדות בשלב זה לא מתקדמים, כאשר כחול לבן והליכוד מטילות זאת על זאת את האשם בהכשלת המגעים. אחת הטענות של כחול לבן נגד הליכוד, הוא הקמת בלוק הימין, וסירוב לקיים משא ומתן בין שתי המפלגות בלבד.



מיהדות התורה נמסר כי "אין כל שינוי ולא מתקיים מו"מ קואליציוני עם שום גורם. הסיעה היא חלק מהבלוק המאוחד בימין בראשות רה"מ נתניהו".