מספר 3 ברשימת המחנה הדמוקרטי, הח"כ לעתיד יאיר גולן, שוב התבטא הבוקר (חמישי) באופן מעורר מחלוקת. בראיון ברדיו דרום, אמר גולן: "אני מזכיר שהנאצים עלו לשלטון בצורה דמוקרטית. לכן אנחנו צריכים להיזהר בתוכנו, להיזהר היטב, מכך שגורמים קיצוניים בעלי השקפה משיחית לא ינצלו את הדמוקרטיה הישראלית על מנת לייצר פה מציאות שלטונית אחרת".



כזכור, בערב יום השואה במאי 2016 התבטא גולן, דאז סגן הרמטכ"ל, בטקס ועורר סערה כשאמר "אני מזהה בקרבנו תהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני שבעים שנה". הדברים עוררו עליו ביקורת במערכת הפוליטית, בעיקר מהצד הימני של המפה, כאשר שר הביטחון דאז משה יעלון התנער מהדברים.


באפריל 2019, טרם כניסתו לחיים הפוליטיים, אמר גולן כי הוא אינו מצטער על דבריו שלוש שנים קודם לכן, על אף שלהערכתו הדבר פגע בסיכוייו להתמנות לרמטכ"ל.


חברי הכנסת מהימין מתחו ביקורת על התבטאותו של גולן. שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד (ימינה), צייצה: "יאיר היקר, אולי תשחרר כבר את האובססיה הזו של להשוות אותנו לנאצים? זה אפילו כבר לא מעצבן. סתם מעורר רחמים". שותפה למפלגה, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', מסר: "אני מזכיר שכשהנאצים עלו לשלטון היו קציני צבא בכירים ששיתפו פעולה עם הפתרון הסופי, ולכן צריך להיזהר מקצינים שבתוכנו בעלי השקפה הנזכרת כל העת בנאצים כדי שלא ינצלו את המדים שלבשו על מנת ליצור פה מציאות נאצית אחרת".