ראש המודיעין האיראני, חוסיין טאאב, טען היום (חמישי) כי איראן סיכלה ניסיונות של ישראל ומדינות ערביות להתנקש בחייו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני. לפי טאאב, מאחורי נסיון הסיכול עומדת מדינת ישראל כאשר לצידה גם מדינות ערביות, וכי התוכנית הוכנה מזה שנים אך היא סוכלה, ואף כל חברי צוות החיסול נעצרו.
ראש המודיעין הוסיף כי לאחר שחוליית החיסול נכנסה לאיראן, הם רכשו בית סמוך למקום בו עתיד היה להתקיים טקס לזכרו של אביו של סולימאני. לאחר שהתיישבו במקום, הכין הצוות 500 קילוגרם של חומר נפץ, ותכנן למקם אותו מתחת למבנה בו נערך הטקס כאשר התוכנית הייתה אמורה לצאת לפועל בזמן שסולימאני נוכח במבנה.
רק לפני יומיים חשף סולימאני, בראיון ששודר בטלוויזיה האיראנית, כי במהלך מלחמת לבנון השנייה מל"ט ישראלי חג מעליו ומעל נסראללה, אך לא ביצע ירי. "לחזבאללה היה חדר מבצעים בלב הדאחייה. באחד הלילות, בשעה 23:00, יצאנו אני, נסראללה ומורנייה מבניין בדאחיה מחשש שיפציצו אותו, ומזל"ט ישראלי חג מעל הראש שלנו. כאשר הגענו לרכב שהביא עימאד – המזל"ט התמקד על הרכב". כמו כן, הוא הצהיר כי "משמרות המהפכה הביסו את צבא ארצות הברית", סיפר סולימאני. 

לפני כשלושה שבועות דווח כי סולימאני ביקר בחשאי בעיראק ואף קיים מוקדם יותר השבוע פגישות עם המליציות הקרובות לאיראן. על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, הוא דן בין היתר בדרכי תגובה אפשריות לתקיפות האחרונות באזור, המיוחסות על ידי גורמים זרים - לישראל.
על פי הדיווחים, מפקד כוח "אל קודס" הגיע לעיראק בחשאי ונפגש עם רה"מ לשעבר נורי אל מלכי, וראש הזרוע הצבאי "באדר", חבר הפרלמנט האדי אל אמירי, ראש ה-PMF, פאלח פאיד, ואת מקורבו , אבו מאהדי של מוהנדס ובכירים נוספים. על פי התקשורת בעיראק, סולימאני קרא לכוחות המיליציות לתקוף אינטרסים של ארה"ב בעיראק. מקורות אחרים  דיווחו כי הביקור עסק בהתקפות המל"טים האחרונים באלמוכבל, על גבול עיראק-סוריה.