יש המון הבדלים בין המאה ה-21 לבין המאות שקדמו לה, אך את כולם אפשר לרכז תחת הכותרת "שיפור באיכות החיים". מה שנמצא אצלנו בהישג יד היה קיים רק בחלומות הפרועים ביותר אצל בני הדורות הקודמים, מה גם שהרווחה באה לידי ביטוי בין היתר גם בעלייה בתוחלת החיים ובירידה בתחלואה.


מצד שני, אלו בדיוק הנסיבות שבהן אנו נוטים לשכוח מהדברים והמוצרים שקובעים את איכות החיים שלנו.



הנה למשל כמה מוצרים מתוך קטגוריות שונות שפשוט עושים לנו את החיים קצת יותר קלים וכיפיים:

1. מכונת קפה
הזוכה בקטגוריית המזון ומשקאות היא מכונת הקפה. המכונה נמצאת כיום כמעט בכל בית או משרד, היא מאפשרת להכין שלל סוגי קפה בלחיצת כפתור אחת בלבד ובעזרתה ניתן לחסוך זמן והוצאות. מעבר לכך, קפסולות קפה נבחרות בקפידה לפי הטעם האישי של המשתמש וזה עוד לפני שמכניסים למשוואה את מכונות ההקצפה המשודרגות. 

מכונת קפה משפרת לנו את איכות החיים כי היא עוזרת להכין משקה בעל ערך בריאותי גבוה. כמובן שצריך לעשות את הכל במינון נכון, אבל שתיית קפה ידועה כאמצעי אפקטיבי לשיפור ביצועים בעבודה ובלימודים, לשמירה על ערנות בנהיגה ואפילו להתמודדות עם דיכאון.
 
2. טלפון נייד
קטגוריית האלקטרוניקה מביאה אלינו את הטלפון הנייד, שהוא כבר מחשב חכם לכל דבר ועניין. בטלפון הנייד אנחנו משתמשים על מנת לגלוש באינטרנט, לשלוח הודעות ולדבר עם חברים ומשפחה. זה הכלי שמבטא בצורה המהותית ביותר את ההתקדמות הטכנולוגית של העשורים האחרונים ויש שרואים בו אמצעי חברתי מהפכני.
טלפון נייד הוא אמצעי תקשורת משודרג מבחינת היכולת שלו להעביר מסר. היות והאדם הוא יצור חברתי, השימוש בטלפון נייד והזמינות הגבוהה שלו מאפשרת שיפור באיכות החיים ומייצרת סביבה מהירה, מתקדמת וטובה יותר.

3. רכב פרטי
אף רשימת מוצרים שמשפרים לנו את החיים לא יכולה להיות שלמה בלי הרכב הפרטי. כאן מדובר כמובן על קטגוריית התחבורה, שנוטה אף היא לבטא בצורה יחסית ברורה את השינויים שמאפיינים כל תקופה בהיסטוריה. אז אחרי המצאת הגלגל, המנוע והרכב כפי שמוכר לנו כיום – מאוד מעניין לראות מה יביא איתו העתיד.
ההשערה הרווחת היא שכבר בקרוב מאוד נעבור להשתמש ברכב אוטונומי. כאן מדובר עדיין על רכב פרטי ולא על תחבורה ציבורית, אך הדגש הוא על חיסכון בדלק, רמה גבוהה של בטיחות ואולי גם הימנעות טוטאלית מפקקים. 
בסופו של דבר, מוצרים שמשפרים לנו את החיים צריכים להראות ערך מוסף כדי לשרוד והשינויים שיעברו על הרכב הפרטי יהיו קשורים גם הם להתפתחות טכנולוגית ומדעית.