הדרך לאחדות לא התקצרה: ראש הממשלה בנימין נתניהו שב וקרא הערב (חמישי) להקים ממשלת אחדות רחבה, על פי מתווה הנשיא, וזאת לטענתו בשל המצב הכלכלי והביטחוני החמור. עם זאת, הוא הבהיר כי אין בכוונתו לוותר על תנאיו המוקדמים בממשלת אחדות - להישאר בתפקיד ראש הממשלה לפחות בחלקה הראשון של הקדנציה, והליכה מאוחדת עם גוש הימין לממשלת האחדות. יו"ר כחול לבן בני גנץ, מצדו, הצהיר גם הוא על רצונו בממשלת אחדות, אך שב על עמדתו כי כדי שממשלה כזו תקום, על נתניהו לפנות את מקומו.



בנאום שנשא נתניהו לאחר השבעת הכנסת, הוא אמר כי "לעתים הכרעת העם אומרת ממשלת אחדות לאומית, ממשלת אחריות לאומית. רחבה ככל האפשר של אלה התומכים במדינה יהודית ודמוקרטית. צריך לכבד את רצון העם. למעלה ממיליון איש הצביעו למעני לראשות הממשלה באופן ישיר ובאופן עקיף עוד מיליון. אבל זה לא הספיק עבורי וגם אלו שהצביעו לבני גנץ לא הספיקו להקמת ממשלת שמאל. מה שנכון זה ממשלת אחדות לאומית רחבה. אני קשוב לרחשי לבם של אזרחי ישראל. אני אומר לכם, המדינה לא יכולה להרשות לעצמה עוד מערכת בחירות. צריך לעשות הכל ואני עושה כל כדי להימנע מכך. חייבים להימנע ממחול השדים הזה של עוד מערכת בחירות". 


לאחר מכן התראיין נתניהו לגלי צה"ל והוסיף כי הוא מאמין כי הוא צריך להיות ראש הממשלה הראשון גם במקרה של ממשלת אחדות ובמקרה ותהיה רוטציה בינו לבין גנץ. "לא דיברתי עם גנץ  על מי יהיה ראשון ברוטציה, אבל באופן טבעי אני כבר מוביל את הממשלה ואין סיבה לעשות נתקים". בנוגע לפגישתו של ראש הממשלה עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר נתניהו: "אמרתי לו, שאם הוא יצטרף אלינו, כחול לבן יבואו מיד, הוא לא שעה לבקשתי".  גנץ מצדו אמר: "נראה. שמעתי היטב את נאומו של רה"מ שקורא לאחדות. הוא החסיר את הדבר היחיד שחסר בין האחדות האפשרית לבין המציאות וזה הוא עצמו. אם היה מפנה את המקום - תוך שעה יש ממשלת אחדות".