בזמן שבמפלגות החרדיות הביעו נכונות לחתום על הצהרת נאמנות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בימינה פחות מתלהבים מהרעיון, אך ממשיכים להביע תמיכה בגוש הימין. בכירים בימינה אמרו למעריב כי "אין צורך לחתום על המסמך, זו דרישה ילדותית, זוג נשוי לא צריך לחתום על הכתובה כל יומיים. אמרנו בעבר שאנו מחוייבים לגוש ואנחנו ממשיכים להיות מחוייבים".



בכירים בליכוד אמרו למעריב כי לאור התמיכה הקיימת מצד ראשי מפלגות הימין, אין צורך בקיום הבחירות לראשות הליכוד. במהלך פגישה של נתניהו וחיים כץ, שהוא יו"ר מרכז הליכוד, הציע האחרון לנתניהו לא לקיים פריימריז בשלב זה. בעבר את העמדה הדומה הביעו גם בכירים נוספים בליכוד, ביניהם יובל שטייניץ, יריב לוין, זאב אלקין וגורמים נוספים. רצונו של נתניהו לקבל חתימה מראשי גוש 55 המנדטים כי יתמכו בו גם במידה והמנדט להרכבת הממשלה יוחזר לנשיא על ידיו ועל ידי גנץ, ומטלת הרכבת הממשלה תוטל על כל אחד מחברי הכנסת שישיג תמיכה מספקת לכך, על מנת להסיר כל ספק בנוגע להובלתו את הגוש. 



הדברים מגיעים על רקע סערת הפריימריז שפרצה במהלך היום, כאשר החלו דיווחים שאושרו על ידי גורמים בליכוד, כי בכוונת ראש הממשלה לבדוק אפשרות להליכה לבחירות בזק בתוך הליכוד, זאת במטרה לבצר את מועמדתו. בעקבות הדיונים בנושא הפריימריז, הביע חבר הכנסת, גדעון סער, כוונה להתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד. 



בליכוד רמזו כי מטרת המהלך הייתה ניפוץ "אשליית המרד בליכוד שלו מייחלות מפלגות אחרות", וציינו כי דבר זה "מעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות". נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד כי "אם נכריז על פריימריז בזק, זו תהיה הדרך להפסיק את כל האמירות של מתנגדנו שיש התכנות להדחתי. זה יביא לאחדות סביב המנהיגות שלי".

זמן קצר לאחר הפרסום פרסם השר לשעבר ומספר 5 בליכוד, גדעון סער, ציוץ בו כתב: "אני מוכן". כשנשאל על הציוץ הבהיר סער בחדשות 13: "הדברים ברורים, המילים פשוטות וברורות וכל אחד יכול לפרש אותן כפי שצריך".
שר החוץ ישראל כ״ץ, לעומת זאת, מיהר להבהיר: "אני תומך בנתניהו לראשות הליכוד במידה ויתקיימו בחירות מוקדמות לכנסת. אם בגלל סרבנות כחול לבן ופסילתם את נתניהו מלכהן כראש ממשלה יגזר על הציבור לקיים בחירות נוספות, הליכוד כולו יתאחד סביב נתניהו כמועמדו לראשות הממשלה. אני קורא לגנץ וחבריו לנהוג בתבונה ובאחריות ולאפשר הקמת ממשלה רחבה, כפי שנגזר מתוצאות הבחירות ומהצעת נשיא המדינה".