פסאדת הפריימריז: זה היה הרבה יותר מ"בלון ניסוי". בנימין נתניהו חשב על פריימריז־בזק לראשות הליכוד מיד אחרי תוצאות הבחירות. הוא הבין שהוא הפסיד, בפעם השנייה ברציפות, וחשש שהקסם יפוג. הוא רצה לחשק את הליכוד ולהלחים את עצמו להנהגה בכל מחיר, לפחות לארבע השנים הקרובות. אחר כך הוא ירד מהרעיון הזה. ואחר כך שוב חזר אליו.
 
בשבועות האחרונים הוא קיים התייעצויות רבות על פריימריז מהירים. הוא דיבר עם מקורבים, יועצים וח"כים כזאב אלקין ויריב לוין. רובם שללו את הרעיון על הסף. "בשביל מה צריך את זה עכשיו", שאלו ולא הבינו ש"צריך את זה עכשיו כדי להמשיך את לפיתת החנק של משפחת נתניהו על המפלגה והמדינה". בימים האחרונים הנושא קיבל תאוצה, ביחס ישר לפראנויות של נתניהו שהמריאו לשמיים. הרעיון היה פשוט: להודיע שצריך פריימריז תכף ומיד, לאלץ את כולם להביע בו תמיכה מיידית, לסקור את מצעד כשכושי הזנב של "בכירי הליכוד" וללכת לפריימריז תוך שבועיים־שלושה באותו פורמט שבו התקיימו הפריימריז האחרונים: בלי יריב.
 
למי ששכח, את הפריימריז האחרונים ניצח נתניהו כשהוא מתמודד נגד עצמו. התוכנית התקדמה כמצופה: ראשית, הודיעה דוברות הליכוד על רעיון הפריימריז, שנשקל ברצינות. מיד אחר כך דיבר עליו נתניהו עצמו בישיבת הסיעה. מיד אחר כך החלו מלחכי הפנכה להסתדר בשלשות. בלטו ביניהם מירי רגב וישראל כץ. אבל אז אירעה תקלה. גדעון סער צייץ שתי מילים: "אני מוכן". ציוץ שכולו סיכה שדקרה בלון ניסוי שהיה אמיתי לגמרי, אבל התפוצץ בקול רעש גדול.
 

עם ערב, כבר היה ברור שהרעיון גווע. עם זאת, כרגע הכל פתוח. המנהיג שלא נבחר רצה לא להיבחר פעם נוספת. כלומר לארגן לעצמו פסאדת פריימריז בלי יריב כדי להאריך את תקופת הזיכיון שלו על המפלגה ובאמצעותה גם על המדינה. ההתייצבות של סער בלמה את האירוע הפתטי הזה, לפחות בינתיים.
 
אז מה עושים? חוזרים למקורות: את נאומו במליאת הכנסת תיבל אתמול נתניהו באיום הביטחוני ההוא, שחוזר אלינו תמיד בסתיו. "האתגר הביטחוני המתעצם בשבועות האחרונים" שעליו רמז הוא, תחזיקו חזק - האיום האיראני. במקרה הזה, יש ממה לדאוג. את המדיניות מול איראן מוביל בעשור האחרון בנימין נתניהו.

בחודשים האחרונים עושה רושם שההימור הענק על טראמפ קורס. נשיא ארה"ב פשוט מתאדה מול טהרן. במקום שבו עמד טראמפ והתרברב, תהיה עוד מעט שלולית של מים כבדים. בינתיים ההעזה בטהרן גוברת, היכולת (שהודגמה בהתקפה על תשתיות הנפט הסעודיות) מדאיגה, והסכנה גוברת. האיש שעשה קריירה מאיראן, רוצה עכשיו שאיראן תציל לו (שוב) את הקריירה...

הטור המלא של בן כספית מחר ב"מעריב סופהשבוע"