על רקע הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו על מתיחות בטחונית, הקבינט המדיני בטחוני יתכנס מחר בפעם הראשונה לאחר כחודשיים. מוקדם יותר הערב קרא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ בני גנץ להגיע להסכמות בנוגע לממשלת אחדות על רקע האתגרים הבטחוניים. "אנו נמצאים היום בפרשת דרכים מבחינה פוליטית. תוצאות הבחירות מובילות למסקנה אחת ויחידה – העם רוצה ממשלת אחדות. לאור מצב החירום הלאומי, האתגרים הכלכליים והאיומים הביטחוניים בדרום ובצפון, וממקומות רחוקים יותר, אני שב וקורא לרה"מ נתניהו ולח"כ בני גנץ: גלו אחריות ומנהיגות, שימו את האגו בצד ותפסיקו עם המשחקים, הספינים ובזבוז הזמן. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות חזקה ויציבה", כתב ליברמן בפייסבוק.



כינוס הקבינט מגיע כאמור על רקע הצהרת נתניהו שלשום מעל דוכן הכנסת בישיבת הפתיחה של הכנסת העשרים ושתיים כי ישראל עומדת בפני מערכה עם איראן. "היום אנחנו עומדים בפני אתגר ביטחוני ענק, שגדל והולך משבוע לשבוע ומתעצם בחודש-חודשיים האחרונים, ובמיוחד בשבועות האחרונים", אמר נתניהו. 

עוד הוסיף: "זה לא ספין, זו לא גחמה, זה לא 'נתניהו מנסה להפחיד אותנו'. מי שיודע את הפרטים יודע עד כמה הדברים האלה נכונים. כל אחד שעיניו בראשו רואה שאיראן הולכת ומתחמשת, איראן הולכת ומתחזקת. התעוזה שלה, החוצפה שלה, הולכים וגוברים. היא תוקפת את נתיבי השייט הבינלאומי, היא תוקפת את חצי האי הערבי, היא תוקפת בכל מקום. היא שולחת שליחי טרור לכל מקום והיא גם תוקפת ישירות כלי טיס של ארה"ב, ועכשיו את שדות הנפט של סעודיה. והיא אומרת בצורה הכי ברורה, זה מה שהגנרלים שלהם אמרו, כולל לפני יומיים: 'ישראל תיעלם. זו לא תאוריה, ישראל תיעלם'. הם מאמינים בזה, הם חותרים לזה, ואנחנו צריכים לקחת אותם במלוא הרצינות".

"המציאות הזאת מחייבת אותנו להתעצם. היא מחייבת אותנו להתחמש, מחייבת אותנו להמציא בידינו, בידי הלוחמים שלנו והחיילים שלנו כלי הגנה וכלי התקפה בהיקף, בעוצמה ובאיכות שלא הייתה לנו עד עכשיו. זכרו ורשמו את דבריי. אני אומר לכם דברים מעומק השליחות שלי להבטיח את ביטחון ישראל ואת נצח ישראל. ואני יודע שהשליחות הזאת מדריכה רבים רבים מכם, אם לא את כולכם. הדבר הזה קורה מסביבנו ולדבר הזה יש השלכה מיידית".