לאחר שהצהיר לפני יומיים על רצונו להתמודד מול נתניהו בפריימריז, ח"כ גדעון סער טען הערב (שבת) כי כינוס מרכז הליכוד כדי לקבוע שנתניהו יהיה המועמד היחיד מטעמה לראשות הממשלה "אינו נחוץ". לדברי סער בטוויטר, "איש אינו כופר בתפקידו של ראש הממשלה כיו"ר הליכוד. כשתהיה התמודדות על הנהגת התנועה, כפי שיזם לפני ימים ספורים ראש הממשלה עצמו, אני אתמודד".

בסביבת ראש הממשלה אמרו בתגובה לדברי ח"כ סער: "הפוטש בליכוד - מת".
במסגרת המאמצים של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשמור על הגוש של מפלגות הימין בכלל ועל כוחו כמועמד היחיד של  הגוש בפרט, הוא מנסה לקדם שני מהלכים מקבילים – כדי לבצר את מעמדו, הן בגוש והן במפלגתו. כזכור, ניסה נתניהו לקדם מהלך של קיום בחירות פנימיות לראשות הליכוד, רעיון שהוא העלה בפני חברי סיעת הליכוד במהלך הישיבה הראשונה שלהם ביום פתיחת מושב הכנסת ה-22. 

לקראת סוף השבוע פנה השר זאב אלקין לראשי מפלגות הגוש מטעם הליכוד וביקש שיחתמו על מסמך התמיכה בנתניהו לראשות הממשלה, גם ב-21 הימים האחרונים (בהנחה שנתניהו וגם יו"ר כחול לבן בני גנץ ייכשלו במאמציהם להקים ממשלה).
ראשי המפלגות החרדיות אמנם לא חתמו על המסמך בפועל, אך הביעו תמיכה עקרונית  ונכונות לחתום, במידת הצורך.  לעומתם, ראשי ימינה השיבו בשלילה ואף הביעו זעם על עצם הרעיון. "אין שום צורך לחתום על המסמך , זו דרישה ילדותית", אמרו בכירים בימינה למעריב. "זוג נשוי לא צריך לחתום על הכתובה כל יומיים.  אמרנו בעבר שאנו מחוייבים לגוש ואנחנו ממשיכים להיות מחוייבים - ודי בכך".
בעקבות זאת החליטו בסביבתו של נתניהו שלא להתעקש על חתימת המסמך בשלב זה. זאת, כדי לא לערער את יציבות הגוש והיחסים בין השותפים. יחד עם זאת, בליכוד מזכירים כי מסמך דומה כבר קיים וכי כל חברי בלוק הימין חתמו עליו מיד לאחר הבחירות, כאשר סיכמו על הקמת הגוש של 55.